ZET-u nedostaje 100 vozača, natječaji su stalno otvoreni. "Ljudi pucaju po šavovima"
ZAGREBAČKI električni tramvaj, osim sa zastarjelim voznim parkom, sve više problema ima i zbog nedostatka vozača. Dok planiraju proširenje tramvajske mreže, koje zahtijeva dodatne ljudske resurse, iz ZET-a svakodnevno odlaze vozači nezadovoljni uvjetima rada. Zbog toga su za upravljačem često mladi i neiskusni vozači, piše HRT.
Mario Perković tramvaj vozi 16 godina. Nagledao se svega, ali, kaže, nikad nije bilo teže. Zastoji, sve više vozila na cesti, a i nezadovoljnih putnika.
"Dovode do nekog stanja gdje ne smijemo biti nervozni, ne smijemo reagirati, naravno, tu su i putnici koji su izrevoltirani zbog kašnjenja, zbog gužve, ali na to mi ne možemo utjecati, nažalost", rekao je vozač tramvaja Mario Perković.
Kronični nedostatak vozača osjeti se kod nas, kao i u drugim europskim zemljama. U ZET-u je zaposleno više od 1800 vozačica i vozača, no i dalje ih nedostaje 100-tinjak.
"Refleksija toga je da ljudi rade prekovremeno, da imaju po 20 i više sati prekovremenog rada, iscrpljeni su, imaju četiri dana u mjesecu odmora i jednostavno pucaju po šavovima", naglasio je predsjednik Sindikata vozača i prometnih djelatnika ZET-a Anto Jelić.
Česta bolovanja
Vozači često otvaraju bolovanje i po tome su u Hrvatskoj u vrhu. Natječaji su otvoreni stalno - no rijetki se javljaju.
Zato je teško pokriti sve linije u gradu. Upućeni kažu da ZET dnevno napusti jedan vozač autobusa i kreće u potragu za boljim životom na Zapadu gdje su primanja viša i za tisuću eura. Nedostatak vozača u Rijeci riješili su zapošljavanjem stranih radnika.
"Apsolutno se o tome razmišlja, planove nismo radili jer još uvijek smatramo nekoliko koraka koje možemo upotrijebiti da do toga još ne bi došlo", istaknuo je predsjednik Uprave ZET-a Marko Bogdanović.
Domaće radnike privući će, kaže Bogdanović, boljim primanjima i uvjetima. No u utrci za radnicima zapošljavaju se mladi koji nemaju potrebno vozačko iskustvo.
"I u Europi imamo problem s mladim ljudima, imamo problem s educiranim kadrovima koji su voljni raditi i to se odražava i na kadrove u ZET-u. Nisu oni jedina djelatnost koja je deficitarna u smislu broja kvalitetnih i dobrih ljudi koji to mogu obavljati", dodao je Marko Ševrović s Fakulteta prometnih znanosti u Zagrebu.
Kako postati vozač tramvaja?
Vozači tramvaja, primjerice, moraju imati navršenu 21 godinu, nema škole za taj poziv, prolaze kratku obuku i iskustvo stječu uz rad.
"Nažalost, sve je gore što se tiče vozača i, gledajte, Europska unija priprema smanjiti dob, dakle bit će i mlađi. Međutim, mi se s tim moramo nositi, što je tu je", kazao je Jelić.
Statistika pokazuje da je javni prijevoz u Zagrebu i dalje najsigurniji - već godinama nije zabilježen nijedan smrtni slučaj. No pozitivan trend neće se nastaviti i teško će se zadržati, ako se ne zaustavi odlazak kvalificiranih radnika.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati