Hrvatski influenceri: Ne mislim raditi u struci. Zarada? To je sve nekako u magli
POSJETILA sam događaj u organizaciji osječkih studenata ekonomije pod nazivom Influencer. Projekt su organizirali članovi neprofitne studentske udruge META, a glavni cilj bio je upoznati mlade sa svijetom marketinga i influencerskim stilom života, ali i poticati ih na osobni i profesionalni razvoj.
Najavljeni govornici bili su Stela Rade, Olivera Orsić, Meri Goldašić i Igor Jadan, Leonardo Lamon, Katarina Bačurin te Ivan Rado, poznat kao Malajski Tapir. Nažalost, Meri Goldašić nije mogla doći, a Leonardo Lamon nije se pojavio.
Ciljano su okupili lica sa šarolikog spektra djelovanja, od kuhanja, preko glazbe, sve do mode. Neka predavanja bila su zanimljivija od drugih, ali na svakom se moglo čuti nešto korisno i pametno. Porazgovarala sam i sa svakim od njih, a donosim rezime onog najzanimljivijeg što sam doznala.
Nekad predmet sprdnje, a danas...
Katarina Bačurin, poznata po svojim skečevima, podijelila je vrlo zanimljivu priču koja realno prikazuje tipičnu zajedljivu ljudsku narav. Naime, ostvarivši prvu kompenzacijsku suradnju, s iskrenim veseljem pohvalila se sada već bivšoj prijateljici, koja ju je posprdno upitala je li ona sada kao neki influencer. Ta ista osoba sada radi u marketinškoj agenciji i primarni posao joj je kolaboracija i rad s influencerima.
Ruku na srce, i danas se ljudi smiju influencerima u pokušaju i ismijavaju influencing kao posao, no njihov životni stil i brojke govore da trebamo činiti upravo suprotno i možda naučiti nešto od njih.
Ipak, rijetko tko si može priuštiti luksuz potpuno fleksibilnog radnog vremena, lokacije rada, godišnjih odmora po želji i zarade koja ovisi isključivo o vlastitom angažmanu. Sve u svemu, nije bilo lako doći do toga.
Svi influenceri iskreno su govorili o tome kako su počeci bili neprofitabilni te su morali biti uporni i vjerovati u svoj rad, bez obzira na podsmijehe i okolinu. Neki su počeli zarađivati sitan novac već nakon pola godine, a drugima je trebalo čak i do četiri godine. Čini se da se trud isplatio.
Može se zaraditi i nekoliko prosječnih hrvatskih plaća mjesečno
Mnoge zapravo to najviše i zanima, koliko je to zaista unosno. Iako svi influenceri vješto skrivaju svoju zaradu i nitko zapravo ne zna koliko se zarađuje od influencanja, ipak sam pokušala doznati neke okvire.
Igor Jadan je full time influencer, a otvorio je i svoj obrt za promidžbu i marketing. Smatra da zarada ovisi o sadržaju kojim se pojedinac bavi, a svoju nišu kulinarstva smatra prilično ozbiljnom, što mu donosi i kvalitetne klijente. Tvrdi da može prilično dobro živjeti od toga.
Katarina Bačurin, poznata kao Bačvica, objasnila je da se još uvijek ne zarađuje od broja pregleda, nego od sponzora. Smatra da je bitniji angažman publike od samog broja pratitelja, ali i da ovisi o društvenoj mreži na kojoj plasirate svoj sadržaj.
"Između influencera se ne zna koliko zarađuju, to je nekako sve u magli. Može se zaraditi do nekoliko prosječnih hrvatskih plaća. Ako je tisuću eura prosjek, može biti i 4, 5, 6", dodala je. Katarina je studentica Filozofskog fakulteta, a trenutno joj je influencing jedini posao. Tvrdi da neće raditi u struci nakon fakulteta, koji planira završiti, već ima namjeru ostati u ovom svijetu.
Oliveri Orsić, primarno modnoj influencerici, ovo nije glavni posao, ali kaže da je to i odlična zarada sa strane, iako smatra da se bez problema to može raditi i full time, kao što mnogi čine. Ona radi u marketinškoj agenciji, gdje se bavi suradnjama s drugim licima s te scene. Smatra da je jako unosno voditi profile klijentima na društvenim mrežama.
Čini se da su svi prilično zadovoljni kvalitetom života od prihoda koji im donosi angažman na društvenim mrežama.
Influencing kao odskočna daska
Ono što zapravo mnogi ne shvaćaju je da influenceri postaju jedan brend, svatko za sebe. To im otvara vrata za puno mogućnosti i rijetko tko ostane samo na suradnjama. Javljaju se druge ambicije, a njihovo ime, odnosno njihov brend, omogućuje im lakši početak nego nekoj nepoznatoj osobi.
Igor Jadan, kulinarski majstor, podijelio je neke od svojih zamisli u budućnosti. Rekao je da želi otvoriti food truck s vegetarijanskim jelima koji će voziti svuda po Balkanu, poput kakve turneje. Kaže da bi volio jednom i otvoriti agenciju ili čak osnovati svoj televizijski kanal. "Jadan TV", rekao je kroz smijeh i oduševio publiku. Njegov profil već mu je donio dodatan posao pa Igor tako intervjuira ljude na partyjima.
Olivera Orsić kaže da su i nju zapravo primili bez ikakvog iskustva na trenutno radno mjesto upravo zbog njezine influencerske pozadine i uspješnog profila koji je već tada vodila. Olivera je održala prilično stručno predavanje o tome kako biti kvalitetan i uspješan influencer pa se usudim reći da njezin poslodavac uistinu nije pogriješio.
Stela Rade primarno se bavi glazbom koju dijeli u različitim oblicima na društvenim mrežama, a njezina popularnost donijela joj je i puno veći angažman i uspjeh na tom polju. Kaže da je influencerica postala slučajno.
Sama popularnost otvara im razne prilike i mogućnosti širenja spektra djelovanja, što u konačnici donosi stvarne prilike za ozbiljan napredak kako na profesionalnom, tako i na osobnom planu.
Nije sve tako bajno kako mnogi misle
O influencerima mnogi imaju brojne stereotipe - ništa ne rade, to nije pravi posao, laka zarada. Ipak, nije sve tako lako kako se čini. Primjerice, ne možete si dozvoliti pauze jer vaša zarada ovisi o tome. Nemate sigurna primanja pa se morate aktivno boriti za njih.
Iako mnogi smatraju da ništa ne rade, influenceri tvrde da uopće nemaju odmora. Uvijek nešto snimaju, slikaju, uređuju, montiraju... Njihov posao konstantno je implementiran u svakodnevni život i funkcioniranje. Otkrili su da ponekad provedu i do nekoliko sati samo na montaži jednog videa, a materijal snimaju u kasnim noćnim satima.
"Stalno nešto radim, nema odmora, sve ostalo nakon posla je influencing. Naporno je, ali super su ovakva događanja. Preporučujem ako imate čelične živce", nasmijala se Olivera Orsić.
Igor Jadan našalio se da je ključ uspjeha kroničan izostanak sna i osam kava dnevno, a on je radno vrijeme svog obrta doslovno prijavio kao dvadesetčetverosatno.
Katarina Bačurin iskreno je podijelila i negativnu stranu toga što je ljudi prepoznaju. Kaže da se našla u nekoliko neugodnih situacija na javnim mjestima, ali i da su je fanovi pratili kući i dolazili joj u dvorište.
Ivan Rado iliti Malajski Tapir, kako mu stoji na profilu, kralj je ludih i bogu nepotrebnih statistika. On je svjestan da je svijet interneta potpuno nepredvidiv. Kaže da krajem svake godine stavi sve na papir i odluči može li se i sljedeću godinu baviti time. U ovom poslu već je godinama i još uvijek smatra da ne može gledati daleko u budućnost.
"Uspjeh za mene, na kraju, je da sedam godina radim nešto s čim sam stvarno sretan i da sam našao hobi koji sam uspio pretvoriti u posao te da to ljudi iz godine u godinu sve više podržavaju." zaključio je Malajski Tapir.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati