Organske diode i kvantne točke u milijunskoj okladi o budućnosti TV uređaja
Foto: lg.com
JUŽNOKOREJSKI LG Display Co Ltd planira povećati proizvođačke kapacitete za ekrane temeljene na organskim diodama koje emitiraju svjetlost (OLED), pokušavajući utrti put novoj tehnologiji za koju ostatak konkurencije tvrdi da je preskupa za uspjeh na tržištu.
LG Display i sestrinska tvrtka LG Electronics slove kao drugi najveći proizvođač televizora u svijetu i trenutačno su najžešći poklonici OLED tehnologije za koju kažu da je daleko superiornija aktualnim zaslonima s tekućim kristalima (LCD). LG je svoj stav potkrijepio ulaganjem u nova postrojenja za proizvodnju čija je ukupna vrijednost u 2014. godini dosegla 640.58 milijuna dolara.
OLED nudi bolju kvalitetu slike i smanjenu potrošnju energije, ali uz troškove proizvodnje koji su tri puta veći od tehnologija koje trenutačno vladaju glavnom strujom, piše Reuters.
Najveći svjetski proizvođač televizora Samsung i glavni konkurent LG-a vjeruje da OLED nije spreman za masovnu potrošnju i razvija alternativnu tehnologiju "kvantnih točaka".
I analitičari sumnjaju u budućnost OLED-a, a njihov se skepticizam uglavnom temelji na cijeni. Danas dostupni televizori s organskim diodama koštaju oko 10,000 dolara, što je u prosjeku tri puta više od komplementarnih uređaja temeljenih na LCD-u.
Samsung svoju težinu čvrsto stavlja na razvoj tehnologije "kvantnih točaka" koju je lako usvojiti i pruža podjednaku kvalitetu slike kao OLED uz znatno manje troškove proizvodnje.
U svojevrsnom priznanju da OLED još nije sazrio, LG je najavio vlastite inačice televizora temeljenih na "kvantnoj tehnologiji" u takozvanoj strategiji "na dvije staze".
Prvi "kvantni TV uređaji" se očekuju krajem veljače.