Kako se partijalo nekad, a kako danas? Neke stvari su se skroz promijenile
ŽANROVI, tehnologija i odjeća glavne su razlike među mladima unatrag nekoliko generacija i danas. Sve ostalo je isto.
Buntovnost i želja da budu drugačiji od starijih, a pogotovo roditelja, obilježavaju gotovo sve generacije. Istražili smo kako su se mladi zabavljali nekad, a kako to čine danas.
Otkačene osamdesete
Hrvatska klupska scena osamdesetih bila je obilježena rock i pop glazbom. Mladi, vječito željni dobre zabave, društva i glasne glazbe, jedva su čekali koncerte Prljavaca i Crvene jabuke, razmjenjivali su ploče s kojih su odzvanjali hitovi Cindy Lauper, Madonne ili Michaela Jacksona, a nove singlove "skidali" su snimanjem s radija na kasetu.
Večernji izlasci planirali su se danima unaprijed. S nestrpljenjem se čekao novi plakat koji najavljuje koncert u klubu Kulušić, kultnom mjestu koje je ugostilo Pixiese, a vjetar u leđa dalo je brojnim domaćim izvođačima poput Filma, Idola, Azre, EKV-a, Đavola i drugih. Klub je bio zanimljiv jer je imao galeriju koja je nadgledala plesni podij.
Zabavljalo se i u Saloonu i Lapidariju.
Nosile su se vesele boje i uzorci. Nigdje se nije išlo bez traperica i puf rukava.
Lude devedesete
Stigle su dance devedesete i sa sobom dovele neke nove generacije i običaje. Iz zvučnika su treštali Nirvana, Backstreet Boys, Faithless, Severina, Colonia, E.T., Kasandra… Popularna mjesta za izlaske bili su Boogaloo i Aquarius.
Pred kraj desetljeća pojavio se Astralis, glazbeni program koji je s vremenom kod nas postao važna karika u razvoju fenomena i subkulture ravea. Bio je to svojevrstan odgovor na nasilna zbivanja u našoj zemlji, budući da je počivao na krilatici PLUR koja stoji za peace, love, unity, rave, odnosno mir, ljubav, jedinstvo, poštovanje. Tisuće mladih okupljale su se na plesnim podijima i uživale u energiji pokreta, zajedništva, nenasilja.
Program se održavao u brojnim klubovima, ali svi su ga željeli doživjeti u The Bestu.
Obrve su ponovno bile tanke, a nosile su se kožne jakne, choker ogrlice i široka odjeća. Rodila se nova supkultura, čije tragove možemo vidjeti i danas.
Elektroničke dvijetisućite
Novo tisućljeće nije mnogo uzdrmalo noćnu scenu. Elektronička glazba i dalje je dominirala, ali sve se više pažnje pridavalo vizualnom ugođaju kluba, svjetlosnim efektima i opremi. Razvili su se žanrovi kao što su house, techno, trance, drum and bass ili hip-hop.
Klub Papaya je postao jedan od najpoznatijih na plaži Zrće. Bio je drugačiji jer je bio na plaži i okupljao mlade ljeti. Tamo su nastupali brojni svjetski poznati DJ-i, a stizali su i turisti iz raznih zemalja svijeta. Osim njihovih, po zidovima su se lijepili posteri Britney Spears, Avril Lavigne, The Pussycat Dolls, Eminema, Vesne Pisarović…
Kad partijanerice nisu bile u kupaćem kostimu, nosile su traperice niskog struka ili kapri hlače i štikle.
Uspomene su se bilježile malim digitalnim fotoaparatima, a u izlaske su se nosili i mobiteli, ali rijetko su bili opremljeni kamerom. A kako je danas?
Neko novo doba
Upravo je kamera mobitelu jedan od neizostavnih sastojaka dobrog provoda. Gotovo je jednako važna kao odjeća. Njome bilježe svaki trenutak, od pripreme do afterpartija. Ponekad je u moru ruku u zraku teško pronaći onu bez te stvarčice. Fotografije i videoklipovi koji se stvore postali su dio doživljaja i same zabave. Ako je nekad bilo važno biti viđen, sada je mladima važno da sami kreiraju sliku o sebi.
Osim toga, moderna tehnologija je postala sredstvo brze i efikasne komunikacije, otkrivanja novih stvari, istraživanja okoline i povezivanja s istomišljenicima iz raznih kutaka svijeta.
Iako i dalje ima rokera, sluša se hip-hop, rap i trap. Predvode ih glazbenici "otkačenih" imena kao što su Hiljson Mandela, Z++, Taylor Swift, Beyonce… Njihova glazba više se ne prodaje na nosačima zvuka poput ploča, CD-ova ili USB memorije i ne presnimava se, već se "streama". Gotovo do svega moguće je doći odmah, samo treba imati vezu s internetom.
Sami glazbenici i dalje odlaze na turneje i pune dvorane, ali umjesto velikih intervjua odgovaraju na komentare svojih pratitelja na društvenim mrežama.
Zanimljivo je kako se s vremena na vrijeme ponovno pojavi neki modni trend koji je davno bio popularan. Tako sada traperice visokog struka zamjenjuju one u kakvima smo gledali Britney prije 20 godina, a sve zahvaljujući trendseterima s društvenih mreža.
Nešto je ostalo isto
Međutim, promjene u načinu odijevanja i dominantnog glazbenog žanra logičan su slijed za generaciju koja samo, kao i njeni prethodnici, želi biti buntovna i drugačija te se izraziti na svoj način.
Trendovi – kako glazbeni tako i modni – redovito cirkuliraju, dok želja za dobrim provodom ostaje konstantna. Svim generacijama pivo je prvi izbor pića u izlascima. Unatoč brzoj smjeni trendova, uspjelo je ostati neizostavan dio veselih druženja. Heineken® Silver idealno je piće za osvježenje u raznim prilikama, poput partyja, zabava kod kuće ili na pikniku.
Proizveden je od odabranih prirodnih sastojaka i lagerira se na -1 Celzijev stupanj, što ga čini laganim i osvježavajućim za uživanje u svim prigodama. Lagani okus s manje gorčine, ali uz prepoznatljivu voćnu aromu, čini Heineken® Silver iznimno pristupačnim i privlačnim širokom krugu ljubitelja piva.
Može se pohvaliti bogatstvom okusa koji će zadovoljiti i najzahtjevnija nepca, a pritom sadrži 4 posto alkohola. Ovo lagano i osvježavajuće pivo doprinosi ugodnom doživljaju na svakoj zabavi i druženju s prijateljima i obitelji.
Heineken® Silver nije samo za trenutak već je i simbol slavlja i uživanja u životu. Bez obzira na promjene u trendovima, pivo će ostati neizostavan dio svakog druženja.
Sadržaj donose Index i Heineken u skladu s najvišim profesionalnim standardima.
bi Vas mogao zanimati
Uvjetima korištenja i Pravilima o privatnosti