Je li Fortnite napokon sustigao League of Legends? Evo što se gledalo u esportu
ESPORT je nastavio eksplozivno rasti u 2018. Vjerojatno nikada u kalendarskoj godini nije održano toliko događaja kao u ovoj. Esports Charts je objavio podatke gledanosti za esport događaje emitirane na YouTube i Twitch.tv platformama, a mjerna jedinica je broj pogledanih sati nekog prijenosa. Bez obzira na veliku popularnost battle royale igara, pogotovo Fortnitea, ljestvicom i dalje vlada League of Legends.
>U ovim se esportovima u 2018. moglo osvojiti najviše novca
Prilikom praćenja statistika gledanosti nekog esport događaja koriste se različite metrike, kao što je broj istovremenih gledatelja, broj jedinstvenih gledatelja te količina sati pogledanog sadržaja. Prema statistici specijalizirane stranice Esports Charts koja prati gledanost na Twitch.tv i YouTube platformama, napokon znamo koji su esport događaji bili najgledaniji, odnosno koje su gledatelji pratili najviše sati. U statistiku su ubrojani i ostali neslužbeni streamovi za pojedine turnire, ali samo za one koji nemaju ekskluzivna prava prijenosa.
Najgledanije igre i najveći turniri
Na vrhu esport piramide nije se ništa značajno promijenilo. League of Legends, Dota 2 i Counter-Strike: Global Offensive i dalje čine sveto trojstvo esporta. Među 10 najgledanijih esport turnira u 2018. godini svi pripadaju navedenim igrama. Prvo mjesto uvjerljivo drži League of Legends World Championship s više 74 milijuna sati konzumiranog sadržaja. Slijedi Dota 2 The International, najbogatiji esport turnir svih vremena, sa skoro 53 milijuna te ELEAGUE CS:GO Major s tek nešto manje od 50 milijuna sati pregledanog prijenosa. Samo je jedan turnir među 10 najpopularnijih podbacio u odnosu na prošlu godinu, a to je Mid-Season Invitational za League of Legends.
Screenshot: Esports ChartsEsport lige
Kada govorimo o esport ligama treba napomenuti i da su neke bile prenošene isključivo na Facebooku koji nije uračunat u statistiku. Međutim, prema dosadašnjem iskustvu, takvi prijenosi dosegnu veći broj ljudi, ali zato debelo zaostaju u ostalim metrikama. Najgledanija esport liga na spomenutim platformama je i ona s najviše sati emitiranja - Overwatch League. S 550 sati prijenosa emitirano je praktički tri puta više sadržaja Overwatch League nego konkurentskih liga, a pogledano je 66 milijuna sati. Na regionalne League of Legends lige također otpada veliki dio kolača. Američka, korejska i europska su zajedno emitirale 582 sata, a pregledano je više od 75 milijuna sati sadržaja. Izazivač Fortnite Battle Royale sa svojim Summer Skirmishom emitirao je 99 sati, što su gledatelji proveli gledajući 27,6 milijuna sati.
Gdje su PUBG i Fortnite?
Iako su PUBG i Fortnite među pet esportova na kojima se podijelilo najviše novca u 2018., ne nalaze se među najpopularnijim događajima. Radi se o relativno novim igrama i još novijim esportovima koji još nisu sasvim uspostavili sustav natjecanja. Dio otpada na lige, dio na velike turnire, ali kumulativne brojke su slabije. Između ostalog, turniri nisu baš krenuli s početkom godine. Ipak, PUBG Global Invitational je dosegao ogromnih 9,4 milijuna sati pregledanog prijenosa, dok se Fortnite sa Summer Skirmishom našao među najgledanijim esport ligama.
Uz to, navedene igre su tijekom godine tek stizale na kinesko tržište, dok su konkurentni naslovi to učinili prije više godina. Veliki udio u statistici svakog esport turnira danas čini i kineska publika. Kina je trenutno najpotentnije esport tržište na svijetu.
Mogu li LoL, Dota 2 i CS:GO i dalje ostati na vrhu?
Mogu, ali to ne znači da i hoće. Situacija u esport industriji se mijenja vrlo brzo, ali ne instantno. Zbog ogromne popularnosti Fortnite Battle Royalea, čini se kao da je igra oduvijek tu, ali zapravo nije tako. League of Legends, Dota 2 i CS:GO, odnosno Riot Games i Valve, imaju puno više iskustva u organizaciji esport događaja te puno dužu tradiciju. Veličinu esporta ne definira samo baza aktivnih igrača, već i broj gledatelja. Zato se Dota 2 ne može mjeriti s Fortniteom po broju aktivnih igrača, ali kroz dugu prošlost igra je privukla ogroman broj igrača koji iako možda trenutno ne igraju, vole pogledati najveće turnire.
League of Legends
League of Legends World Championship je s 99 milijuna jedinstvenih gledatelja u finalu između Invictusa i Fnatica vjerojatno i najgledaniji esport meč svih vremena. S takvim brojkama možemo govoriti i o najgledanijem esport turniru svih vremena, iako metrike nisu baš sasvim precizne i jasne. To je još jedan dokaz da League of Legends, koji je bezbroj puta proglašen mrtvim, ne ide nikamo i sigurno ćemo ga pratiti i narednih godina.
Foto: Riot GamesCS:GO
Counter-Strike: Global Offensive je odnedavno potpuno besplatna igra. Kultna pucačina je dobila i battle royale mod i time nastoji privući nove igrače. Veća baza igrača i razvijeni esport sustav trebali bi rezultirati većom stabilnom publikom, što će se odraziti na sve velike turnire. Nevjerojatno finale ELEAGUE Majora u Bostonu između FaZe Clana i Cloud9 bilo je čisti vrhunac esporta. CS:GO je jednostavan za praćenje, jasan i impresivan, i ne ide nigdje.
Foto: ELEAGUEHoće li Fortnite iduće godine prestići CS:GO, mogu li konkurirati za tu poziciju neke mobilne igre ili PUBG, to ćemo još vidjeti. Bez obzira na to što se dogodi, ove će igre biti još neko vrijeme u samom vrhu esport piramide.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati