Birokrati uveli ogromne pristojbe, jahtaši iz Hrvatske bježe u Grčku i Tursku
Foto: 123RF
BORAVIŠNA pristojba za brodove od 20 metara u 2018. godini poskupila je i do devet puta. Posljedica je to uredbe koju je vlada donijela 4. kolovoza 2017.
Sukladno novoj uredbi, visina boravišne pristojbe utvrđena je u rasponu od 2,5 do 8 kuna, ovisno o razredu turističkog mjesta i razdoblju.
Zbog enormnog poskupljenja nautičari su svoje jahte počeli seliti u talijanske, grčke i turske marine, a hrvatske luke već trpe velike novčane gubitke.
Na problem je u četvrtak upozorilo udruženje marina HGK-a. Upozorili su na štetne učinke nove uredbe o visini boravišne pristojbe za 2018. i predložili tri moguća rješenja - da se nova uredba stavi izvan snage, da se njena primjena odgodi za 2019. ili da se redefinira model naplate za nautičare, priopćeno je iz Županijske komore Rijeka.
"U cilju sprječavanja odljeva nautičara, sprječavanja stvaranja velikih gubitaka u radu marina te zadržavanja pozicije Hrvatske kao poželjne nautičke destinacije Udruženje marina HGK predložilo je saborskom Odboru za turizam moguća rješenja vezana uz primjenu Uredbe: stavljanje Uredbe van snage i ostavljanje rješenja iz 2017. godine; odgodu primjene sporne Uredbe do 1. siječnja 2019. godine kada bi na snagu trebao stupiti i novi Zakon o boravišnoj pristojbi; redefiniranje modela naplate BP za nautičare, odnosno modela po kojem paušalni iznos BP plaćaju vlasnici ili korisnici plovila za sebe i sve osobe koje borave na plovilu", navodi se u priopćenju sa sjednice Udruženja marina Hrvatske gospodarske komore (HGK), koja je održana u Marini Punat na otoku Krku.
Također su izmijenjeni iznosi paušala za vlasnike ili korisnike plovila (nautičari), a iz Udruženja marina ističu kako se "posebno enormno povećanje boravišne pristojbe odnosi na nautički sektor".
U priopćenju se prenosi i kako su se nakon najave donošenja nove uredbe pojavili brojni medijski napisi i prilozi u stranim medijima, izravne reakcije gostiju prema hrvatskim marinama, kao i inozemnih strukovnih udruženja. Posebno su, navode, naglašene reakcije Međunarodnog vijeća udruge pomorske industrije (ICOMIA) i asocijacije UK Yachting iz kojih upozoravaju na dalekosežne negativne posljedice takve uredbe. Prema prvim procjenama, predviđa se velik gubitak stranih plovila na stalnom vezu, upozorava se u priopćenju sa sjednice Udruženja marina pri HGK-u, na kojoj je bilo riječi i o pripremi nadolazeće turističke sezone i investicijama u marine.