Anketa: Ljudi misle da je Milanovićev slogan najbolji, Primorac loše prošao
PITANJE koliko slogani predsjedničkih kandidata utječu na birače istraženo je u novoj anketi Crodemoskopa. U sklopu istraživanja Promocije plus za RTL se analizirala prepoznatljivost i ocjene slogana potencijalnih kandidata, bez otkrivanja njihovih imena, a zatim i s imenima kandidata uz slogane.
Slogani kandidata nisu briljirali u ocjenama ispitanika. Nijedan nije ocijenjen odličnim (5), a prosječna ocjena bila je "dobra" (3). Iako su zadovoljili, nitko nije zabljesnuo ni privukao širu podršku kroz svoj slogan.
Najbolje ocijenjeni slogani
- Zoran Milanović
- Dražen Keleminec
- Ivana Kekin
- Miro Bulj
- Branka Lozo
- Tomislav Jonjić
- Anton Filić
- Miro Bulj (drugi slogan)
- Anton Filić
- Marija Selak Raspudić
Na vrhu ljestvice nalazi se slogan "Predsjednika za predsjednika" aktualnog predsjednika Zorana Milanovića, s prosječnom ocjenom 3. Zanimljivo, riječ je o sloganu koji je prvi hrvatski predsjednik Franjo Tuđman koristio prije 27 godina za svoj reizbor. HDZ-ov Dragan Primorac je sa sloganom "Predsjednik koji ujedinjuje" dobio je ocjenu 2.70.
Drugo mjesto zauzima poruka "Želimo promjene" Dražena Keleminca, predsjednika Autohtone - Hrvatske stranke prava. Među najbolje ocijenjenima našli su se i slogani "Predsjednica nove generacije" (Možemo!), "Predsjednik iz naroda" (MOST-ov Miro Bulj) te "Biram dom" Branke Lozo iz stranke DOMiNO.
Slogani u kombinaciji s imenima kandidata
Kada su uz slogane predstavljena imena kandidata, rezultati su se značajno promijenili. Milanović je zadržao vodstvo i čak poboljšao ocjenu za 6 postotnih bodova, potvrđujući da je njegovo ime snažan brend. Ipak, najveće iznenađenje bila je Marija Selak Raspudić, koja je svoj slabije ocijenjeni slogan "Više od karaktera" uz svoje ime podigla s dna ljestvice na visoko drugo mjesto, s povećanjem ocjene za 14%.
Treće mjesto zadržao je slogan "Predsjednica nove generacije", dok su drugi kandidati, poput Mire Bulja i Dragana Primorca, zabilježili pad ocjena kada su njihova imena povezana sa sloganima.
Najlošiji slogani
Slogani poput "Politika novog povjerenja" (Niko Tokić Kartelo) i "Vaša nova predsjednica" (Aurora Weiss) završili su na samom dnu s prosjekom ispod trojke, a ni povezivanje imena kandidata nije poboljšalo njihovu poziciju.
Istraživanje je pokazalo da slogani sami po sebi imaju ograničen utjecaj na birače. Tek uz prepoznatljiva imena, poput Milanovića ili Selak Raspudić, slogani mogu postići veći učinak. No, većina kandidata i dalje ostaje na prosječnim ocjenama, što sugerira da bi kreatori kampanja trebali uložiti više truda u stvaranje upečatljivih poruka koje rezoniraju s građanima.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati