IAKO bi po naslovu manje upućeni mogli lako zaključiti kako se radi o testu kakovog dostavnjaka u putničkoj verziji, istina je kudikamo drukčija. C5 u ovom izdanju predstavlja vjerojatno ono najbolje što može ponuditi po razumnoj cijeni - obiteljskog krstaša prvoklasne udobnosti i poslovno vozilo koje mami poglede i guta kilometre.
Približivši se germanskom estetskom izrazu Citroen je u okviru tzv. "kreativnih tehnologija" napravio odličan posao. Za francusko poimanje pomalo konzervativno skrojena limuzina i nakon tri godine staža zadržava svježinu. I ne samo to, C5 i danas slobodno može ući u vrh izbora oku najpoželjnijih limuzina. Klasičan kroj nadopunjen pomodnim detaljima danas se dobro nosi. Prošlogodišnji redizajn donio je i LED rasvjetu te još poneki detalj, što u konačnici osigurava još nekoliko sezona čvrste pozicije na tržištu.
Svojevrstan akcijski paket opreme New Business jasno asocira na osnovnu namjenu vozila u okviru flotne ponude marke. No, što je dobro za posao dobro je i za obitelj, pogotovo kad govorimo o vozilu kojeg vole i direktori. Potpuna oprema (pogledati tablicu) uključuje sve što se danas traži, pa čak i više.
Pridoda li se u priču o C5 njen glavni lik udobnost jasno je kako ovaj automobil nudi odličan komfor, posebno tražen na daljim rutama. Pritom je apetit prtljažnika sasvim zadovoljavajući (467 l), a požaliti se ne mogu ni oni u stražnjem redu.
Spomenuta razina opreme kombinirana je između ostalog sa dizelskih motorom. HDI 160 kao što mu samo ime govori, ispunjava prostor između slabije dvolitrene (140 KS) i snažnije 2,2 izvedbe (204 KS). Premda smo potonju tijekom testa dobrano pohvalili upravo se ova sa 163 KS i 340 Nm čini pravom mjerom. Premda pomalo inertan na startu, brzo počne snažno vući po linearnoj karakteristici.
Usuglašen sa sasvim solidnom šest-stupanjskom automatikom ubrzava do 100 km/h za 10,9 sekundi, a bez većih napora navući će preko kazaljku na više od oznake 200 km/h, točnije na 210. Pritom je prosjek i niži od 7 litara, što s obzirom na sve prije rečeno zvuči odlično.
Kočnice su u skladu s očekivanjima, dok je servo upravljač prvenstveno naklonjen gutanju kilometara, ne i agresivnoj vožnji zavojitom cestom.
Možda najjači adut Citroena i njegovog C5 je ovjes. Provjereni Hydractive Plus sustav već se dokazao sa stanovišta pružanja vrhunskog komfora. Osim ugođaja brodske plovidbe osigurava sigurno zadržavanje putanje, a nekoliko modova rada daju prilagodljivost različitim kvalitetama podloge i uvjetima okoline.
Osim dva dodatna stupnja podešavanja visine ograničene na 10, odnosno 40 km/h maksimalne brzine tu je i Sport mod koji će omogućiti optimalnu potporu pri višim brzinama. Na potonji će se nadovezati Sport mod rada mjenjača i tako osigurati više agilnosti.
Citroen C5 u redizajniranom izdanju starta na 172.000 kn, dok testni primjerak ima cijenu od 213.900 kn. O doplatama ovdje nema riječi jer je sve već uključeno. Odlična oprema i još bolja udobnost glavni su aduti ove limuzine francuskog šarma i gotovo pa njemačke solidnosti. Citroen C5 je opcija koju svakako valja uzeti u obzir kada se traži poslovna limuzina velikih mogućnosti.
Citroen C5 |
|
Važnija serijska oprema (razina New Business): |
|
Zračni jastuci za vozača i suvozača |
|
Bočni zračni jastuci | |
Bočne zračne zavjese naprijed | |
Zračni jastuk za koljena vozača |
|
|
|
|
|
Dodatna oprema Cijena (kn) |
|
Cijena testiranog vozila |
|