PUNO SE TOGA dogodilo otkako smo krajem ožujka prošle godine predstavili novitet Kia EV9. Već je tada bilo izvjesno kako je riječ o vrlo zanimljivom automobilu: kombinacija pomodnog kockastog dizajna, SUV siluete, supersnažnog električnog pogona te dosta prostora za sedam osoba bilo je dovoljno da ovaj automobil bude proglašen i automobilom godine u raznim kategorijama - od američkog portala DrivingElectrics, preko britanskih WhatCar? i AutoExpress, pa do titule ženskog SUV-a godine (Women’s Worldwide Car of the Year), za koju je glasalo 75 automobilskih novinarki iz cijelog svijeta.
Domet od 563 km
Kako o ovom modelu već mnogo toga znamo, ponovimo samo neke detalje: električni SUV ima WLTP domet do 563 km i ultrabrzo punjenje od 800 V (15 minuta punjenja za domet od 249 km). Dizajn je inspiriran Kijinom "Opposites United" filozofijom dizajna, a u automobilu se koriste alternativna koža, biomaterijali i reciklirana plastika.
Dug međuosovinski razmak vozila i potpuno ravna platforma električnog vozila pružaju puno prostora za sve putnike i udobnost u stilu dnevne sobe u sva tri reda sjedala. Ako se kupac odluči za izvedbu sa šest sjedala, može kao opciju izabrati funkciju relaksirajućih ili rotirajućih sjedala u drugom redu. Relaksirajuća sjedala pružaju vrhunsku udobnost, dok rotirajuća sjedala možete okrenuti prema trećem redu sjedala ili prema vratima.
Uz to, EV9 je opremljen inovacijama koje omogućavaju udobnija i praktičnija putovanja, uključujući digitalna bočna ogledala, automatsko pomicanje ručica vrata u ravnini s karoserijom, ventilaciju sjedala u prvom i u drugom redu, kao i trostruki panoramski zaslon.
Najprostranija Kia
Dužinom od 5.010 milimetara Kia EV9 najprostranije je Kijino putničko vozilo do sada. Osnovna izvedba modela je široka 1.980 mm i visoka 1.755 mm, dok međuosovinski razmak iznosi 3.100 mm. GT-line izvedba je duga 5.015 mm, široka 1.980 mm i visoka 1.780 mm uz identičan međuosovinski razmak. Stražnji prtljažnik nudi 828 litara zapremine.
Kia EV9 nudi pogon na stražnji par kotača ili pogon na sva četiri kotača. Obje izvedbe dolaze s baterijom kapaciteta od 99,8 kWh s Kijinom tehnologijom četvrte generacije baterija. Izvedba s pogonom na stražnje kotače ima elektromotor snage 149,5 kW i najveći okretni moment od 350 Nm. Ova izvedba pogona s maksimalnom brzinom 185 km/h može ubrzati od 0 do 100 km/h za 9.4 sekunde. Prema WLTP podacima EV9 ima potpuno električni doseg do 563 km.
Elitna verzija košta 94 tisuće eura
Izvedbu s pogonom na sva četiri kotača (AWD) pokreću dva elektromotora snage 141 kW i najvećeg okretnog momenta 250 Nm i 350 Nm u osnovnoj izvedbi i 350 Nm kod GT-line izvedbe (sprijeda i straga). Najveća brzina dostiže 200 km/h.
Osnovna izvedba ubrzava od 0 do 100 km/h za 6 sekundi. AWD izvedbe mogu se pohvaliti dosegom po WLTP standardu do 512 km (Baseline) odnosno 505 km (GT-Line).
I ono najzanimljivije - cijene. Verzija s pogonom na stražnje kotače koštat će 87.999 eura, a ona s pogonom na sve kotače 93.999 eura.