Stvorio je najbrži auto na svijetu, a ovo je njegov novi model 

Foto: Gordon Murray Automotive

MCLAREN F1 je dobio nasljednika beskompromisnih performansi i jednako stravične cijene. 

T.50s je ime automobila o kojem će se još jako puno govoriti. Predstavljeni model nosi i težak sufiks u imenu, onaj trostrukog svjetskog prvaka u F1, Nikija Laude. Stoga je sasvim logično da je predstavljeni primjerak rezerviran za stazu, a kad čujete cijenu jednako logično je i da je serija limitirana na 25 primjeraka. Naime, ovaj automobil se nudi svim zainteresiranima po cijeni od 3.1 milijuna GBP, što je na razini najbržih automobila na svijetu. Proizvodnja kreće tek u siječnju 2023. godine, tek nakon što se proizvede 100 planiranih primjeraka pitomije cestovne izvedbe. 

A da T.50s definitivno spada u klub najboljih najavljuje i sam motor. I u trkaćoj izvedbi je 3.9 V12, ali mu je snaga podignuta. Razvija 523 kW/711 KS pri nevjerojatnih 11.500 o/min, a ni to nije sve. Pri većoj brzini krovni usisnik šalje još zraka, a snaga se penje na 736 KS. Spomenimo i 485 Nm maksimalnog okretnog momenta. Za usporedbu, standardni model će raspolagati s 488 kW/664 KS i 467 Nm. 

Na raspolaganju su dvije postavke šest-stupanjskog mjenjača, jedna s prijenosnim omjerima koja omogućava do 322 km/h, te druga s kraćim odnosima u mjenjaču i maksimalnih 274 km/h. 

A tek sada na scenu stupa Murrayova genijalnost. Ovaj automobil je prošao sve dijelove svijeta. Na trkaćem modelu je čak i masa motora smanjena za još 16 kg ugradnjom titanovih komponenti, izbacivanjem VVT sustava, te ugradnjom novog usisa i ispuha. Bolid na kraju teži nevjerojatnih 852 kg.

Trkaći model ima i blago dotjeranu aerodinamiku. Automobil je tako dobio uzdužni stabilizator straga, a na sami rep pomaknuto je krilo. I da, straga je ventilator promjera 400 mm koji omogućava do 1500 kg potisne sile. Dorađen je i ovjes, pa je Laudina izvedba sprijeda spuštena 87 mm, a straga čak 116 mm. I da, nema više ni suvozačkog sjedala, bar onog na desnoj strani. Ono je u skladu s trkaćom namjenom ustupilo mjesto protupožarnom sustavu. Za suvozača ima mjesta na lijevoj strani, a vozač je kao na Mclarenu F1 i dalje u sredini. 

Svaki primjerak T.50s Niki Lauda će biti posvećen jednoj pobjedi Murrayevog F1 bolida iz njegovog dva desetljeća dugog rada. Prvi primjerak nosi znaku Kyalami 1974, a vlasnik dobiva i knjižicu o utrci s Murrayevim osobnim dojmovima iz tog doba.