Baby-S je stigao! Mercedes predstavio potpuno novu C klasu

Foto: Mercedes

POTPUNO nova C klasa uzor nalazi u S klasi, a na tržište dolazi u dvije izvedbe, limuzinskoj i karavanskoj.

Još koji dan aktualna generacija na tržištu je punih sedam godina, a otada je pronašla put do 2.5 milijuna kupaca. Stoga je logično da Mercedes ovom modelu pristupa s posebnom pažnjom znajući kako ovakva kompaktna limuzina ostaje imuna i na crossover revoluciju, a ugroziti ju može samo veći model, posebno E klasa. 

Treba imati mjeru i držati se unutar okvira klase, a to u ovom slučaju znači podariti što moderniji izgled uz zadržavanje prepoznatljivosti i nadasve zadanih mjera klase. A postavljena na MRA II (Modular Rear Architecture) platformu C klasa je otišla u duljinu na 4.75 metara (+ 6 cm), široka je 1.82 m (+ 1 cm) dok joj je visina čak i pala, i to na 1.44 m (-1 cm). Međuosovinski razmak bilježi plus od 2.5 cm i raste na 2.865 m, pa je jasno kako je Mercedes odlučio napraviti izduženu siluetu. 

Preuzimanje lica S klase donosi zadržavanje povoljne aerodinamike, pa je koeficijent otpora zraka 0.24 (limuzina), odnosno 0.27 (karavan). I doista C klasa gubi prepoznatljiv nišan. Trokraka zvijezda ostaje, ali samo kao ukras na maski hladnjaka. Za utjehu tu su svjetla sa S klase s čak 2.6 milijuna piksela, ali isključivo kao opcija. 

U Mercedesu obećavaju više prostora, posebno za putnike straga kojima je predviđeno dodatnih 35 mm u predjelu koljena. Više je mjesta i u predjelu ramena i glave, a jedino je prtljažnik ostao na istih 455 litara. Ono što veseli je da je interijer također nastao po uzoru na S klasu. Naravno, jeftiniji su materijali i manje mogućnosti, ali se i dalje opcijski nude 3D instrumenti i head-up zaslon s VR funkcijom. Jezikom brojeva, ispred vozača je sučelje dijagonale do 12.3 inča, dok središnji zaslon ide do 11.9 inča. A kad je potonji zaslon u pitanju vrijedi spomenuti drugu generaciju multimedije MBUX (Mercedes-Benz User Experience). Virtualni asistent prepoznaje više glasovnih naredbi, ali i boju glasa, pa razlikuje vozača od putnika. 

U poglavlju motora jedna tužna vijest. Downsizing je uzeo maha, pa ovdje možete zaboraviti na V8 motore, ali i na šestcilindraše. Četiri cilindra su gornja granica, a stvar će u AMG-u vjerojatno spašavati hibridne konfiguracije. Nema ni ručnog mjenjača, pa automatika s 9 stupnjeva postaje standard. Umjesto voznih osobina, spomenut ćemo zakretnu stražnju osovinu putem koje se krug okretanja smanjuje na 10.64 m i time poboljšavaju manevarska svojstva vozila. 

Ponudu motora čine tri benzinca i dva dizelaša, svi sa starter -generatorom i 48-voltnim sustavom. U C180 je 1.5 benzinac sa 170, a u C200 s 204 KS. C300 dobiva 2.0 motor sa 258 KS, a dizelaši su C220d (200 KS) i C300d (265 KS). Mali paradoks, potonji dizelaš trenutno je najbrža izvedba C klase. 100 km/h postiže za 5.7 sekundi, ide do limita od 250 km/h, a prosječno troši 5 litara. 

Dobra vijest je da ostaje 4Matic pogon, a u početku samo u kombinaciji s dva jača benzinca. Tržišni proboj očekuje se i od plug-in hibrida. I to ne zbog kombinacije 2.0 benzinca (200 KS) i elektromotora (129 KS), već električnog dosega podignutog na 100 km i električnog maksimuma od 140 km/h. Baterija je kapaciteta čak 25.4 kWh koju je moguće napuniti za pola sata.

U pogledu sustava asistencije vozaču možemo samo reći kako sve očekivano u ovoj klasi je ponuđeno i na C klasi. Adaptivni tempomat je dodatno poboljšan, pa sad možete držati razmak na svim vrstama cesta. Sustav bolje drži auto u voznoj traci, lakše prepoznaje druge objekte i ukupno gledano nudi sigurnije korištenje. A kad smo kod sigurnosti, izdvojit ćemo jedan detalj, a to je središnji zračni jastuk između vozača i suvozača. 

Početak prodaje nove C-klase je zakazan za 30. ožujka. a prva se vozila u salonima očekuju u svibnju. Kasnije valja očekivati širenje game AMG izvedbama, ali i novom All-Terrain izvedbom.