Kako je Jurski park inspirirao tvorce tadašnje Opel Astre

Foto: Opel

U PROLJEĆE 1998. godine predstavljena je druga generacija Astre, vjerojatno najprepoznatljivija serija Opelovog kompakta. 

Opel je 1991. godine zamijenio Kadetta Astrom koja je odmah postala bestseler. Astru F naslijedila je Astra G, prvi Opel s potpuno galvaniziranom karoserijom. Imao je i prozirna H7 prednja svjetla koja su davala 30 posto jaču svjetlost, a aktivnu sigurnost u vožnji osigurala je novorazvijena DSA (Dynamic Safety Action) šasija. 

Astra G je predstavljena kao hatchback s troja i petera vrata i kao karavan, a sve izvedbe imale su dizajn nalik coupéu. Ubrzo nakon toga uslijedili su limuzina s četiri vrata, coupé, gospodarsko vozilo Astravan i kabriolet kao zastupnici svih tadašnjih stilova karoserija.

Uz brojne karoserije Opel je tada bio osjetno hrabriji pa je nudio moćne izvedbe kao što su Astra OPC i Astra V8 Coupé koja se natjecala na njemačkom prvenstvu touring automobila i 24-satnoj utrci na Nürburgringu. Astra OPC je prvotno raspolagala sa 160 KS, a naknadno čak 192 KS.

Podsjetimo, Opel je 2001. godine na sajmu automobila u Ženevi predstavio koncept sportskog automobila Astra OPC X-treme snage 444 KS koji je obećavao vrhunsko ubrzanje do 100 km/h za 3.9 sekundi, uz mogućnost vožnje po normalnim prometnicama.

Vjerovali ili ne, razvoj Astre ima poveznicu s tadašnjim kino hitom Jurski park. Razvojni se tim koristio programom za računalno potpomognuti dizajn pod nazivom ALIAS koji je izvorno namijenjen stvaranju računalno animiranih filmova.

Astra G odlikovala se dinamičnom šasijom i tehnologijom pogonskog sklopa, kao i gotovo udvostručenom torzijskom i krutošću na savijanje zahvaljujući uporabi čelika visoke čvrstoće. Astra je postavila standarde u svom segmentu vozila po pitanju prostranosti kabine. Osjetno veći međuosovinski razmak "kriv“ je za prostranu unutrašnjost, posebice kada se radi o prostoru za glavu i koljena straga. Obujam prtljažnika hatchback izvedbe povećan je na 370 litara.

Opel danas nastoji pokazati kako i nova Astra ima sličnosti. Kao najveće novine navodi uvođenje Opel Vizor prednjice vozila te digitalnog kokpita Pure panel. Dolazi električna izvedba, a već sada se nudi plug-in hibrid. Stigao je i GSe, ali sada s novim značenjem Grand Sport Electric. Od novina u Opelu ističu Intelli-Lux LED Pixel svjetla s ukupno 168 LED elemenata te sjedala s AGR certifikatom. 

Je li sve rečeno dovoljno da se opravda i dostojno predstavi Opelova slavna prošlost procijenite sami, a tržište će presuditi.