Bugattijev bolid ima klimu koja može ohladiti trosobni stan

Foto: Bugatti

SVE je kod Bugattija predimenzionirano i kompleksno i za to postoji dobar razlog.

Klimu o kojoj smo još prije desetak godina sanjali, kako u stanu tako i u autu, danas uzimamo zdravo za gotovo. Radi se o gotovo pa standardnoj opremi kojoj ne pridajemo pažnju sve dok ne otkaže poslušnost. 

U Bugattiju sustav klimatizacije shvaćaju jako ozbiljno. Uostalom, moraju savršeno zadovoljiti i najzahtjevnije kupce koji su za auto dali debelo preko milijun eura, a klima mora besprijekorno raditi i pri 400 km/h kad srce nesnosno lupa dok ruke vozača grčevito drže upravljač i znoje se. 

Za sve to brine se Julie Lemke, termodinamičarka koja je i doktorirala na temu klimatizacije u automobilima. Od 2013. godine je u autoindustriji, a zadnje četiri godine radi u Bugattiju. 

Odmah na početku Lemke naglašava kako Bugatti mora zadovoljiti sve prohtjeve. Europljani vole voziti na 21-22 stupnja Celzijevih, Ameri koji stupanj niže, a pritom nitko ne želi čuti buku ventilacije. Klima je jedini obavezni dio automobila koji mora ostati nevidljiv i nečujan. 

Drugi bitan čimbenik je brzina. Klimatizacije je u Bugattijevim automobilima promjenjiva s brzinom, a do 250 km/h uzima vanjski zrak na klasičan način kao svaki auto, kroz otvore ispod vjetrobrana. Tu su i otegotne okolnosti poput vjetrobranskog stakla, koje je pod kutem od 21,5 stupnjeva površine 1,23 četvorna metra, a to omogućava zagrijavanje kabine sunčevom energijom. Bira li se Sky View opcija, zadaća klima-uređaja je još i teža. 

Zbog svega toga Bugattijeva klimatizacija je izuzetno moćna. Vjerovali ili ne, ona raspolaže snagom hlađenja od čak 10 kW, što je dovoljno da učinkovito hladi trosoban stan površine 80 četvornih metara. 

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.