Čini se da Cybertruck ipak stiže u Europu, ali promijenjen

Foto: Tesla

Teslin Cybertruck trenutno se proizvodi samo za američko tržište, dijelom zahvaljujući labavijim propisima o vozilima u toj zemlji.

Međutim, to bi se moglo uskoro promijeniti, jer je izvršni direktor Tesle Elon Musk izjavio da bi globalna verzija Cybertrucka mogla ući u proizvodnju već 2025. godine.

No stvari nisu tako jednostavne. 

Muskov plan za Cybertruck na europskom i svjetskom tržištu

Prema Musku, globalna verzija već ikonskog električnog pickupa Tesla Cybertrucka mogla bi se razlikovati od one koja je trenutno u prodaji u SAD-u, jer će međunarodni propisi vjerojatno prisiliti proizvođača automobila na velike promjene u dizajnu.

"Mogli bismo ga certificirati za druga tržišta negdje sljedeće godine [2025.], ali ove godine je samo za Sjevernu Ameriku," rekao je o Cybertrucku Musk prisutnima na Teslinom Investor Dayu 2024 koji je održan prije nekoliko dana. 

"Dizajnirali smo automobil prema zahtjevima Sjeverne Amerike, jer ako počnete sa skupom međunarodnih zahtjeva, to nameće mnogo ograničenja na Cybertruck što bi proizvod učinilo lošijim", kazao je Musk. 

Pa najavio specijalnu verziju.

"Mislim da ćemo morati napraviti posebnu verziju koja će, na primjer, biti usklađena s kineskim ili europskim propisima, ali nema smisla dodavati tu složenost dok ne postignemo veću proizvodnju Cybertrucka", kazao je. 

Visoki troškovi

Musk je naveo visoke proizvodne troškove za Cybertruck – koji se i dalje proizvodi u niskom volumenu u usporedbi s SUV-om Model Y i sedanom Model 3 – kao razlog zašto Tesla još ne može graditi električni pickup za inozemna tržišta.

"Još uvijek ima puno posla na smanjenju troškova za Cybertruck. Sto puta je teže prijeći s prototipa na proizvodnju, a zatim smanjenje troškova za 20 posto je teže nego postići proizvodnju u prvom redu," rekao je.

"Imali bismo dovoljno potražnje u drugim dijelovima svijeta za Cybertruck. Gdje god ide, privlači ogromnu gomilu, tako da to nije pitanje potražnje", dodao je Musk. 

"Moramo postići veliku proizvodnju, proći kroz proces smanjenja troškova – ne mogu dovoljno naglasiti koliko je taj proces težak, stvarno je intenzivan – zatim moramo ponovno certificirati automobil što uključuje neke dizajnerske promjene kako bi bio usklađen s drugim tržištima", zaključio je Musk. 

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.