Brojke ne lažu. Propast dizelskih motora je evidentna. Prvi put ikada čista električna vozila nadmašila su u prodaji ostale u Europi.
Povijesno je u Europi dizelaški pogon bio najpopularniji, no prodaja slabi. Ne samo zato što ih ljudi više ne žele, već i zato što proizvođači auta smanjuju ponudu dizela.
Brojke su neumoljive
Podaci o prodaji koje je objavilo Europsko udruženje proizvođača automobila (ACEA) pokazuju da je dizel imao tržišni udio od samo 13,6% u 2023. kada su električna vozila porasla na 14,6 %. Do ožujka 2024. dizeli su pali na 12,8 % na tržištima Europske unije.
Imajući to na umu, piše BMW Blog, nije ni čudo što BMW predviđa da će ova vrsta motora nastaviti padati u popularnosti. Razgovarali su s Berndom Korberom, višim potpredsjednikom BMW Brand and Product Managementa o tome koja je budućnost dizela.
"Smanjenje prednosti dizela u usporedbi s drugim gorivima poput benzina i alternativnih oblika napajanja dovode do smanjene baze korisnika koji biraju dizel prvenstveno zbog osobnih preferencija, a ne zbog jasnih prednosti", kaže Korber.
Drugim riječima, benzinski motori postaju toliko učinkoviti da dizel više nije očigledan izbor za štedljivog kupca. Napredak u plug-in hibridnim i električnim pogonima predstavlja još jedan čavao u lijes dizelskog motora.
BMW ne odustaje potpuno od dizela
No to ne znači da BMW namjerava potpuno ugasiti dizele. "Ne postoji konkretan datum završetka za vozila s dizelskim motorima, ali njihova relevantnost i prevalencija vjerojatno će se smanjiti kako prednosti dizela budu postajale manje značajne, osobito na povijesno jakim tržištima dizelskih motora poput istočne Europe", objašnjava Korber.
Ranije ove godine, šef razvoja BMW-a Frank Weber izjavio je za BMW Blog da će njemački luksuzni brend nastaviti ulagati u motore s unutarnjim izgaranjem. Da, to uključuje i dizelske motore.
Međutim, postava će vjerojatno biti pojednostavljena u nadolazećim godinama. Na primjer, novi X3 koji stiže u lipnju više neće imati verziju M40d. Uslijedit će pad većih modela M50d prije nekoliko godina.
Drugi su već odustali od prodaje malih auta s dizelskim motorima
Uz sve manje ljudi voljnih kupiti automobil s dizelskim gorivom, a propisi o emisijama u EU postaju sve stroži. Stoga, vrijeme otkucava.
Drugi proizvođači automobila već su odustali od prodaje malih automobila s ovom vrstom motora. BMW još neće krenuti tim putem. Nova serija 1 (F70) i serija 2 Gran Coupe (F74) koje će debitirati ove godine vjerojatno će dobiti tretman 120d, odnosno 220d.