Dacia Duster: Testirali smo najpovoljniji dizelski 4x4 model na tržištu

Foto: M.N. (Index.hr)

IAKO dizelaši više nisu mainstream, sasvim je jasno koje su i kolike kvalitete dizelskog motora, posebno u kombinaciji 4x4 pogona. A kad je Dacia u pitanju, ponuda je odlična. 

Duster je još uvijek jedini SUV rumunjske marke i kao takav vrlo prepoznatljiv. Često ga susrećemo na cestama, u gradu i izvan njega. Sve to govori nam da je koncept jeftinijeg povišenog vozila odlično zaživio. S jedne strane to je pouzdano radno vozilo, a u urbanoj džungli pokazuje se kao praktičan obiteljski auto s kojim je lako manevrirati. Dodatni plus je i mogućnost odabira tvornički instalirane plinske instalacije, što taksisti posebno vole.  

S totalno druge strane ponude Duster, one skuplje i konkretnije, još uvijek pronalazimo dizelsku opciju. Posljedica braka s Renaultom je i odličan dCi motor poznat po štedljivosti i dugovječnosti, a koji se još uvijek nudi kod Dustera.

Aktualni Duster je na svojem zalasku, a mi ga nakon nebrojenih izvedbi konačno testiramo u kombinaciji dizelskog motora i 4x4 pogona. Pridodamo li svemu Journey razinu opreme, jasno je da smo se odmaknuli od ulazne izvedbe trenutno postavljene na 19.350 eura

Nema sumnje kako je ovo sad druga priča. Radi se o automobilu koji bi trebao poslužiti zahtjevnijim korisnicima, posebno onima koje avanturistički duh često natjera da skrenu sa sigurnosti asfalta. Makadam, blato, snijeg i led, sve bi trebalo biti savladivo na vozilu ovog koncepta.  

Atraktivniji izgled za SUV nastup bez kompleksa

Duster je posljednjim redizajnom dobio još atraktivniji izgled potenciran novom maskom s novim logotipom marke. Tu su i nova svjetla, prednja i stražnja, s atraktivnijom grafikom i sada već prepoznatljivim potpisom. Dojam upotpunjuju i krovni nosači te aluminijski naplatci koji se izgledom, baš poput zelene nijanse (Lichen kaki) karoserije uklapaju s idejom podignute karoserije. 

Konkretno, govorimo o 21 cm razmaka koliko dijeli podnicu od podloge. A to je mnogim sadašnjim i budućim korisnicima daleko važnije od činjenice da se aktualni Duster nudi već pet godina ili da je novi model pred vratima. 

U kabini pak definitivno Dacia prati korak s konkurencijom. Sjedi se udobno, a ispred vas je armatura čistog dizajna. Ploča s instrumentima je i dalje analogna s manjim info zaslonom u sredini, dok središnji zaslon nudi bazni prikaz lišen dodataka poput animacija, posebnih grafika i sl. Novost je tek opcija prikaza offroad značajki s prikazom kuta nagiba vozila, kompasa i nadmorske visine.

Na opremljenost se ne može nitko požaliti. Sve je tu, od navigacije, povezivanja mobilnog telefona i audiosustava, preko grijanih sjedala (opcija, 190 eura), pretinaca i nadzora okoline kamerom (opcija, 450 eura). Zadovoljen je sigurnosni aspekt, pa tako i srednja oprema ima primjerice nadzor mrtvog kuta. 

Sama ergonomija je više no solidna, a jedini detalj koji smeta je onaj koji smo doživjeli još pri prvom susretu. Naime, relativno mala prednja vrata donose poziciju podizača prozora previše pomaknutu unazad, što će krakatim vozačima povremeno znati zasmetati. Neki će uočiti i osjetiti nešto kraće sjedeće površine što je pak kompromis napravljen kako bi se ponudilo sve što imaju i pola broja veći modeli. 

Ponuda prostora je stoga iznad očekivanja. S 434 cm duljine Duster spada u domenu manjih SUV-ova, ali svejedno može u potpunosti zadovoljiti apetite prvog vozila u kućanstvu. Nudi dovoljno komfora i 414 litara prtljažnika. 

Sve u svemu kvaliteta izrade ne nudi povoda zamjerkama. Ima jeftinijih rješenja poput izvedbe podnice prtljažnika, ali u konačnici Duster i iznutra nudi fer ponudu, posebno za one koji postavljaju upotrebljivost ispred dizajna.  

Stari, ali pali

Jedan od dugovječnijih motora u Renaultovoj ponudi je svakako 1.5 dCi motor. Sada razvija 115 KS i 260 Nm te je u sprezi sa šest-stupanjskim ručnim mjenjačem prava mjera za vozilo ovog kalibra. 100 km/h postiže za 10.2 sekunde, maksimalna brzina je 175 km/h, a ono što će sve najviše zanimati, prosječna potrošnja goriva 5.3 l/100 km. 

Prosjek testa s dosta gradske vožnje, niskim temperaturama i vožnju autocestom na gornjoj granici zakonskog maksimuma rezultirao je prosjekom od 6.2 l/100 km. Zvuči jako dobro, pogotovo jer se lako može ista spustiti za do 20 posto, na razinu pet litara. 

Sve rečeno vrijedi ako birate opciju prednjeg pogona ili Auto, kad mozak auta bira uključivanje pogona na sve kotače. Treća opcija koju će ljubitelji offroada znati cijeniti je opcija Lock s ravnomjernom distribucijom momenta između osovina. 

Duster je u vožnji vrlo uvjerljiv. Ono što ćemo ipak istaći je potreba za privikavanjem na mjenjač koji nije najprecizniji. Također, pri startu auto zna cuknuti što je između ostalog posljedica jake prve brzine. Kratka su i druga, pa i treća brzina, što je vjerojatno napravljeno kao kompromis izostanka klasičnog reduktora.

Kočnice su uvjerljive, auto je stabilan i pri višim brzinama, a naginjanje u zavojima u skladu s očekivanjima. 
Duster je predvidiv i na terenu gdje se odlično snalazi. Manje vanjske dimenzije su od pomoći, kao i dobra zaliha porivne snage i pri nižim okretajima. 

Cijena

Kao što smo rekli, Duster kreće cijenom ispod 20.000 eura, a trenutno se nudi i nekoliko akcijskih izvedbi uključujući dizelsku s uključenim setom zimskih guma, šest godina jamstva i sl.

Testna izvedba s 4x4 pogonom i srednjim Journey paketom opreme stoji okruglih 25.000 eura, a nakon nekoliko dobrodošlih opcija penje se na 26.610 eura ili taman preko granice od nekadašnjih 200.000 kuna. Bili fan ove marke ili ne, činjenica je da tražite li dizelski 4x4, bolju ponudu nećete naći.

 

Cjenik Duster by Index.hr on Scribd