TEST: Korejska grdosija nježnog srca

Foto: Index

NEMA U OVOM automobilu nikakvih modernih tehničkih kerefeka, tek možda digitalna instrumentna ploča i središnji zaslon osjetljiv na dodir. Sve je ostalo onako kako treba biti na jednom poštenom, radnom automobilu. A to SsangYong Musso Grand uistinu jest, ali nipošto nije samo to. 

S jedne strane, Musso Grand može biti sposoban radni stroj koji će petoricu radnika brzo i efikasno dovesti na gradilište, a s njima i sav potreban alat. Naime, Mussov prtljažni prostor širok je više od metar i pol, prima europaletu i može podnijeti opterećenje veće od jedne tone. Sve će to biti pouzdano transportirano jer automobil standardno ima i uključivi pogon na sve kotače, odnosno redukciju prijenosnih omjera i stopostotnu blokada stražnjeg diferencijala. Tada su ograničenje njegove terenske sposobnosti samo gume.

Međutim, već u sljedećem trenutku Musso može postati zahvalan obiteljski automobil. U njegovoj dvostrukoj kabini - čiji dizajn potpisuje studio Pininfarina - ima dovoljno mjesta za kompletnu obitelj, koja će se ugodno smjestiti u kožnim sjedalima. Pogled je iz kabine impozantan; kako i ne bi bio kad je visina ovog kolosa 185 cm, a širina čak 195 cm. Međutim, za upravljačem se ne dobiva dojam da upravljate grdosijom dugačkom čak pet metara i 40 centimetara. Naime, iznenađujuće je koliko se precizno i dinamično može voziti. 

Velikim dijelom to je zasluga motora: 4-cilindarski 2,2-litreni dizelski motor e-XDI snage 202 KS i 441 Nm, koji se za doplatu od 1900 eura može upariti s Aisinovim automatskim mjenjačem sa šest brzina, vrlo se suvereno nosi s teškim automobilom. Štoviše, kada je uključen samo stražnji pogon, automobil je impresivno živahan i trenutačno reagira na pritisak gasa. Motor je pravi dizel moderne generacije, koji radi vrlo mirno, dobro vuče već s nižih okretaja, a potrošnja je tijekom testa bila 9 litara nafte na 100 km. S obzirom na to da je spremnik goriva obujma 75 litara, to mu omogućuje i popriličnu autonomiju.

Vožnja je korektno udobna, a držanje na cesti uobičajeno za automobil ove veličine i vrste ovjesa (listane opruge) s relativno malo ljuljanja. Automobil se u zavojima može voziti prilično precizno usprkos vrlo mekanom upravljaču.

Već smo spomenuli kožni interijer, ali oprema ovdje ne staje: klima-uređaj je automatski, sjedala i volan su grijani, audiosustav prima i DAB radiopostaje, a automobil je moguće povezati s mobilnim telefonima. Konačno, jedan od aduta ovog vozila je činjenica da ima N1 homologaciju, što znači da je poduzetnicima (vlasnicima poduzeća i obrta) moguć odbitak PDV-a. Cijena testirane verzije je 44.999 eura bez doplate za automatski mjenjač.