Drastičan pad prodaje novih automobila u Hrvatskoj, ne i za jednu luksuznu marku

Foto: Volkswagen, Porsche

PAD se nastavio i u svibnju, ali ne i za jednu luksuznu marku.

U Hrvatskoj je prošlog mjeseca prodano 2173 novih automobila, što je čak 76% manje nego u istom mjesecu lani, kada ih je prodano 9149. Nije dobro ni na razini godine, pa je tako u prvih pet mjeseci ove godine prodano 13.286 novih vozila, što je pad od 55,6% u odnosu na prošlu godinu, pokazuju podaci Promocije plus. 

Najviše novih putničkih vozila u prvih pet mjeseci ove godine u Hrvatskoj je prodao Volkswagen - 2191, s udjelom u ukupnoj prodaji od visokih 16,5%. Slijedi Škoda s 1959 vozila (udjel 14,7%), a na trećem mjestu je Renault (912 prodanih i udjel 6,8 posto). Top 5 zaokružili su Dacia na četvrtom (792 prodana primjerka, 5,9 %) i Kia na petom mjestu (701, 5,2%). Sličan je odnos snaga zadržan i u svibnju uz napomenu da je  kod prodaje fizičkim osobama Kia bila sa 132 registracije na 1. mjestu u svibnju, javljaju iz zastupstva marke.

Porsche drastično povećao udio na tržištu

Ako se pak okrenemo prema luksuznim markama, rezultati su vrlo slični. U prvih pet mjeseci ove godine prodana su 402 BMW-a, 388 Audija i 324 Mercedesa. Vrijedi spomenuti kako je prodano i 59 Porschea te 29 Jaguara i 12 Tesli.

Tu zastanimo malo. Naime, tijekom svibnja je prodano 10 Porschea, što znači da korona nije utjecala na prodaju ove marke. I ne samo to, rezultat je čak i bolji u odnosu na godinu prije kada je uprvih pet mjeseci prodano 45 Porschea. Time je udio Porschea na hrvatskom tržištu skočio čak tri puta, s 0,15 na 0,44%, čime je stigao na razinu nekih dostupnijih brendova poput Minija i Mitsubishija, a od nekih je i prodavaniji (Alfa Romeo, Subaru, Smart...). 

Najprodavaniji model je i dalje Škoda Octavia koju je odabrao 121 kupac u svibnju i njih 928 u ovoj godini. Hrvati su vjerni koncernu, pa tako u top 3 ulaze VW Golf i VW T-Cross s po 415 prodanih primjeraka. Jedina razlika je da su u svibnju prodavaniji bili Kia Stonic (97) i Dacia Sandero (70).

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.