Električni Volkswagen nakon 100.000 km: Evo koliko sada "drži" baterija

Foto: Volkswagen, ADAC

JEDNO od pitanja koje glasno postavljaju elektro skeptici je pad kapaciteta baterije s vremenom. Donosimo jedan ozbiljan odgovor. 

Potpisuje ga njemački autoklub ADAC, a temelji se na rezultatima testa na još uvijek najpopularnijem njemačkom električnom modelu, Volkswagenu ID.3. Model je to s kojim je Volkswagen ozbiljnije ušao u električne vode, ali i pokušao ponoviti revoluciju kakvu je ranije u povijesti napravio s modelima Beetle i Golf.

ADAC je tijekom dvije i pol godine s ID.3 prešao 100.000 km, a pritom nije mario za načine kako će puniti bateriju. Suprotno savjetima redovito su koristili brze punjače, nerijetko i do 100 posto kapaciteta, te ga često ostavljali priključenog na punjač nakon završetka punjenja. Punjenje se najčešće odvijalo snagom od 125 kW, a nakon pola kapaciteta snaga je padala na 100 kW, ističu u ADAC-ju. 

Međutim, rezultati su više nego povoljni. Nakon 100.000 km kapacitet baterije je na 93 posto, pa u ADAC-u zaključuju da ne treba sumnjati u kapacitet baterija koje koriste Volkswagenovi modeli. ADAC pohvaljuje i što Volkswagen naglašava neto, a ne bruto kapacitet baterija. Tako bateriju od 82 kWh promovira po neto kapacitetu od 77 kWh. 

Nakon odrađenih 100.000 km ADAC poručuje vlasnicima ovog modela da pripaze s ažuriranjima od strane Volkswagena, a koja donose bolje karakteristike u korištenju vozila. Test se nastavlja, a završit će kada dosegnu 160.000 km, odnosno nakon isteka tvorničkog jamstva.