Evo kako prepoznati bivša taksi vozila na tržištu rabljenih

Foto: Carvertical

JEDAN od rizika kupovine rabljenog vozila je odabir 'krivog' primjerka koji je služio kao taksi vozilo. 

Mnogi se boje kupiti rabljeno vozilo koje je prije služilo kao taksi vozilo. Mišljenja su kako su zbog veće kilometraže i većeg udjela gradske vožnje bliže kraju svog radnog vijeka. Je li zapravo loša ideja kupiti automobil koji je korišten kao taksi? I kako možete znati radi li se o nekadašnjem taksi vozilu? 

Prije je bilo lako. Taksi vozila su bila manje zastupljena, a među njima su valjda udio od bar 90 posto imali Mercedesi W123, koje su pak naslijedili opet Mercedesi, i to još bolji W124. Kako se radi o nepoderivim automobilima koji i u privatnim rukama prolaze torture rizik nije ni postojao. Jednostavno se znalo što vas čeka. 

Danas su stvari kudikamo drukčije. Taksiji mogu imati stotine tisuća kilometara, a nerijetko su u stanju kad su već jednostavno odradili svoje i ne isplate se daljnja ulaganja. 

Taksiji većinu prijevoza obavljaju po gradu, što stavlja prevelik pritisak na različite dijelove automobila, posebno motor, kočnice, mjenjač i komponente ovjesa. Vozilo sa sličnom kilometražom, voženo uglavnom na autocesti, bit će u puno boljem stanju. 

Unutrašnjost rabljenih taksi vozila također može biti istrošena, posebno sjedala. Dok većina ljudi pokušava što bolje očuvati svoja vozila, putnici u taksi vozilima ne mare za interijer. 

"Trebaju li kupci izbjegavati kupnju taksi automobila? Iako je odluka u potpunosti njihova, cijena bilo kojeg automobila trebala bi održavati njegovo stvarno stanje koje ovisi o tome kako je korišten. Taksi automobili mogu biti financijska rupa bez dna jer su često istrošeni", kaže Matas Buzelis, stručnjak za automobile i voditelj komunikacija u carVerticalu.

Kako prepoznati automobil koji je bio korišten kao taksi

Provjera povijesti automobila jednostavan je način da saznate je li vozilo bilo korišteno kao taksi. Inače može biti teško saznati te informacije jer sumnjivi prodavači često skrivaju činjenice o automobilu koje im ne idu u korist. 

Mercedes-Benz (29% svih taksi automobila provjerenih na carVerticalu), Volkswagen (14.4%), Škoda (12.3%), Volvo (10.9%) i BMW (5.8%) najpopularnije su marke taksi automobila na tržištu polovnih vozila. Budući da kupci jako cijene ove proizvođače, prevaranti to često koriste kako bi ostvarili profit.

Mercedes-Benz E klase je na vrhu popisa (17.9%), a slijede ga Škoda Superb (7.7%), Volkswagen Passat (6.1%), BMW serije 5 (5%) i Volvo V70 (4.7%).

Boja automobila također može otkriti njegovu prošlost – u mnogim se gradovima koriste iste boje za sve taksije kako bi se mogli lako razlikovati na ulici. Neki modeli kao što je E klasa proizvedeni su za potrebe taksija, a dobili su čak i posebnu boju karoserije.

I za kraj spomenimo jedan od korisnih načina provjere vozila. Taksiji često imaju na sebi naljepnice, a to ostavlja tragove na laku. Budući da do tih površina ne dolazi sunčevo zračenje, ta područja mogu biti svjetlija i jasno vidljiva, što sugerira da je automobil u prošlosti bio korišten kao taksi vozilo.