ELEKTROMOBILNOST je izgubila jednu godinu.
Tako analitičari doživljavaju godinu koja je iza nas. Naime, dok su Amerika i Kina zabilježile rast popularnosti električnih vozila, prodaja je u Njemačkoj bila u padu. Posljedice ukidanja povlastica na kupovinu električnih vozila su se itekako osjetile, a posebno jak udarac zabilježili su njemački proizvođači.
Tijekom prošle godine u Njemačkoj je prodano 380.609 električnih vozila, što je pad od čak 27.4 posto u odnosu na godinu prije. Time se tržišni udio električnih vozila smanjio na 13.5 posto.
Istovremeno je prodaja hibrida drastično porasla. Prodano je 947.398 primjeraka, što je rast od 12.7 posto u odnosu na godinu prije. Time su hibridi zauzeli tržišni udio od 33.6 posto. Osjetno skuplji plug-in hibridi zabilježili su plus od 9.2 posto s prodajom od 191.905 primjeraka.
I dalje je benzinski pogon prvi izbor Nijemaca. Prošle godine su kupili 991.948 primjeraka, što je plus od 1.4 posto u odnosu na godinu prije. Tržišni udio benzinaca je 35.2 posto. Preostalih 17.2 posto udjela otpada na dizelaše koje je izabralo 483.261 kupaca.
Gledano po markama, Volkswagen je i dalje njemački broj 1. S 536.888 prodanih automobila zabilježio je porast od 3.4 posto te je osvojio 19.1 posto tržišta. Da, svaki pet prodani auto u Njemačkoj dolazi iz Volkswagena.
S obzirom na uzlet hibrida jasno je kako je Toyota osjetno popravila svoje pozicije. Prodaja je skočila 27 posto. Međutim, najveći rast bilježi Peugeot s plusom od 44 posto i 67.454 primjeraka. S druge strane, među premium igračima BMW je zadržao isti rezultat, Mercedes je u u padu 7 posto, a Audi u minusu 18.1 posto.
S druge strane, prodaja Tesle je drastično pala. Prodali su tek 37.574 primjeraka, što je pad od čak 41 posto. Još gori pad bilježi Polestar s minusom od 49.1 posto. Gotovo jednak pad zabilježili su premium igrači poput Aston Martina (-46%) i Maseratija (-48.3 %).