Foto: Ferrari
FERRARI nastavlja s tradicijom ponude klasičnih GT sportaša.
Kad je Ferrari u pitanju spora nema, redovito se radi o dizajnerski odlično pogođenim automobilima. Novi GTC4 Lusso nije izuzetak. Kao svojevsrni nasljednik FF donosi klasičan koncept 2+2 coupea sa sprijeda postavljenim motorom, ali i pogonom na sve kotače. Vanjština automobila vješto kombinira klasičnu coupeovsku liniju sa shooting brake arhitekturom, što izgleda dobro i nosi se dobro. Ferrari i Aston Martin tu su bez premca, a u slučaju prvog agresivan prednji kraj sa dugim položenim poklopcem motora i unazad pomaknutom kabinom oduvijek je imao klijentelu.
U estetskom smislu novi se model neće pretjerano razlikovati od umirovljenog FF-a. Ustvari, dojam je kako se radi o faceliftu postojećeg modela sa evolucijskim nasljeđem marke. Sve karoserijske promjene su modernizirale izgled, ali i poboljšale aerodinamiku. Tako barem kažu u Ferrariju.
Ono što je sigurno su podaci o motoru. Zadržan je isti 6.3 V12 atmosferski motor, ali sada dodatno osnažen na 507 kW (689 KS) i 697 Nm, što je za posljedicu imalo skraćivanje vremena ubrzanja do 100 km/h za 0,3 s – sada traje svega 3,4 s. Podsjetimo, radi se o coupeu teškom gotovo 1,8 tona. Maksimalac je ostao isti i iznosi 335 km/h. Ovdje vrijedi reći kako motor daje 80% momenta već od 1.750 o/min, što vozaču daje odličan odziv pri nižim okretajima.
I ne samo to, zahvaljujući 4WS sustavu preuzetog sa F12 tdf, a koji radi u sprezi sa Slip Side Control sustavom, el. diferencijalom (E-Diff) i magnetnim ovjesom (SCM-E), ovaj Ferrari drži putanju i na skliskoj podlozi. U Ferrariju kombinacija pogona i upravljanja na sve kotače sada nosi oznaku 4RM-S. Gotovo idealan raspored masa (47:53) ide u prilog odličnim manevarskim svojstvima.
Iznutra će znalcima najuočljivija novost biti ugradnja manjeg upravljača, dok će oni skloni tehnologiji moći uočiti novi 10,25-inčni info zaslon. Nama se ipak najviše sviđa utor za ključ i Manettino prekidač.
Nema sumnje kako se radi o prikrivenoj zvijeri koja u Ferrarijevim okvirima praktičnost podiže na novu razinu. Jedini je to Ferrari u ponudi s kojim vlasnik uživa u društvu više putnika, bez obzira uputio li se na dalji put ili samo na krstarenje gradom. Dosadašnja praksa pokazala je kako ovi automobili u prosjeku rade i do 30% više kilometara od dvosjeda iz iste kuće.
Cijena je zasad nepoznata, a premijera modela zakazana je za početak idućeg mjeseca u Ženevi. U svakom slučaju očekujte nešto veći iznos od onog za model FF. I podulje termine isporuke.