Foto: Fiat
NA današnji dan 1988. godine Fiat je javnosti predstavio Tipo, model koji je ostavio neizbrisiv trag u povijesti talijanske, ali i europske autoindustrije.
Tipo je u kompaktnom segmentu naslijedio Ritma, a na tržištu se morao dokazati protiv jakih rivala predvođenih Golfom. No da bi bio konkurentan, Fiat je u njega uložio puno, doista puno. Godinama je brojan tim stručnjaka razvijao automobil, koji je, pokazat će vrijeme, konkurenciju pobijedio osobnošću, a svoje vlasnike očarao prostranošću, voznim osobinama i jednostavnošću korištenja. I ne samo to, Tipo je bio i ostao vrlo robustan, ali i jedan od pouzdanijih primjeraka s talijanskim potpisom.
Ponuda je startala s pet motornih izvedbi uključujući i dizelsku, a tijekom sedam godina jedna od posebnosti je bila i ploča s digitalnim instrumentima, novina nad kojom su se mnogi tada (i sada) čudili.
Godinu dana nakon lansiranja stiže top izvedba sa 136 KS, a ubrzo stižu i novi motori, CVT mjenjač te na koncu i vrhunska Sedicivalvole izvedba s 2.0 benzincem od 148 KS. Nakon redizajna i trovratne izvedbe Tipo je ojačan čekao svoj kraj koji je nastupio 1995. godine.
Nakon godina traženja i ne toliko uspješnih modela Bravo/Brava i Stilo konačno je stigao (opet) Tipo. Model se dokazao, a osim vrlo uvjerljivog nastupa jedan od jačih aduta mu je i cijena. U Italiji je tako najprodavaniji kompakt, a već drugu godinu zaredom je model s najvećim rastom tržišnog udjela u Europi u C segmentu.
Trenutno se nudi u tri karoserijske izvedbe, a na hrvatskom tržištu starta akcijskom cijenom od 99.113 kn za sedan izvedbu.
>> Test Fiata Tipo možete naći ovdje.