FOTO A290_β: Renault 5 u izvedbi Alpine ide u proizvodnju

Foto: Alpine

BUDE li upola dobar kao dosadašnji model, bit će to najzabavniji električni automobil u segmentu. 

Alpine je dosad imao jedan model, ali kakav! Jednostavno najbolji jer A110 je automobil kojem se svi klanjaju, od fanova francuske autoindustrije i stručne kritike sve do najozbiljnijih rivala. I tako punih šest godina. 
Sada Alpine radi drastičan zaokret u svojem poslovanju. U pitanju je netom predstavljeni A290, koji slobodno možemo nazvati sportskom verzijom reinkarniranog R5. Dakako, radi se o električnom modelu koji nudi daleko više od nekadašnjeg Renaulta 5 Alpine. 

Prikazana je Beta verzija (A290_β), a ona donosi FIA trkaću šasiju i dva motora na prednjoj osovini. Serijska verzija koristit će CMF-BEV standardnog Renaulta 5. Pritom su od koristi i baterije smještene u podnicu, koje dodatno spuštaju poziciju težišta masa i potpomažu upravljivost i držanje na cesti, zajedno s multilink ovjesom straga. 

 

Iz Alpinea poručuju da ih teške baterije neće sputati. "Znamo da kada smo prešli na EV, imamo teške baterije, ali želimo pronaći potpuno istu filozofiju vožnje: agilnost i čisti užitak", izjavio je direktor dizajna Antony Villain. Problem će predstavljati masa jer je A290 ipak osjetno teži od A110 (cca 1100 kg).

Alpine A290 ima minimalne prevjese i povećan trag kotača, što je odlična baza za puno užitka u vožnji. Dug je svega 4.05 m, a širok čak 1.85 m. Pritom su kočnice kao na A110, ali uz mogućnost regenerativnog kočenja. Vrijedi spomenuti i torque vectoring sustav koji po potrebi simulira klasičnu šperu. 

Recimo i kako će start označiti pogon iz Meganea E-Tech s 215 KS. Prava stvar dolazi 2027. godine, kad će Renault, Valeo i Siemens predstaviti svoju verziju pogona s gotovo 300 KS. Kad su, pak, baterije u pitanju, očekujte modificiranu ponudu iz Renaulta Zoe s kapacitetom od oko 52 kWh. 

Ono gdje će se proizvodna izvedba drastično razlikovati je interijer. 1+2 koncept sjedenja s vozačem u sredini ostaje rezerviran za koncept, a u fokusu će biti minimalizam. Iz Formule 1 dolazi OV tipka za kratkoročno povećanje snage. 

A kad je cijena u pitanju, očekuje se da će Renault 5 biti jeftiniji i od aktualnog Zoea. A290 bi trebao biti osjetno skuplji sa startom zasigurno na više od 40.000 eura. 

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.