FOTO Audi novim konceptom najavio rivala G klasi

Foto: Audi

AUDI je predstavio još jedan koncept kojim najavljuje smjer u kojem će ići razvoj novih modela. 

Ime mu je Activesphere, a proizvođač ga predstavlja kao "luksuzni coupe koji se može pretvoriti u kamionet". Četvrti u nizu koncept ujedno je i prvi koji otvara potpuno novu nišu u Audijevoj gami. Iako bi ga na prvu mogli proglasiti novim A5 Sportbackom koji je dobio Allroad specifikaciju, stvari su kudikamo kompliciranije. 

Audi jednovolumenskom formom očito ispipava tlo prije nego što se ohrabri za konkretan korak. Kako britanski Autocar doznaje, u Ingolstadtu ozbiljno razmišljaju o novom modelu koji bi konkurirao G klasi, točnije električnom EQG.

Avanturistički Audi ipak neće stići prije 2027. godine, a za sada je nepoznato koju bi osnovu koristio. Također, ne zna se bi li uopće ostao u Audijevoj ponudi ili bi za njega doista oživjeli marku Scout.

U tom slučaju, velike šanse su da uz SUV na tržište stigne i pickup model. Audijev šef dizajna Marc Lichte rekao je kako "ima prostora" za takav model dodavši kako "tu postoji potencijal jer su u tom segmentu prisutna samo dva premium proizvođača". 

Vratimo li se na koncept, možemo konstatirati vrlo aerodinamičnu siluetu koja se opasno približila formi monovolumena. Automobil je postavljen na 22 inčne naplatke, dok je podnica postavljena na 208 mm, ali se zahvaljujući zračnom ovjesu može podići za još 40 mm. Vozi li asfaltom, spustit će se za 40 mm na puno prihvatljivijih 168 mm. 

Pokreću ga dva elektromotora s ukupno 442 KS i 720 Nm. S baterijom kapaciteta 100 kWh u Audiju jamče doseg od 600 km. Ni punjenje nije problem jer je sustav kompatibilan s punjačima snage do 270 kW. To znači da se može napuniti od 5 do 80% u manje od 24 minute.

Automobil ima ogromne staklene površine gdje se stražnja može kliznim mehanizmom pomaknuti iznad krova. Tako se dobiva forma kamioneta s tovarnim prostorom koji lako prihvati dva električna bicikla. Na krovu je pak integrirani nosač za skije. 

Interijer je jednako oduševljavajući, a pristupa mu se putem dvoja velika vrata. Ima četiri lounge sjedala, a prednja armatura lišena je ekrana. U autonomnom radu cijela prednja armatura zajedno s volanom se uvlači ostavljajući dodatni prostor za putnike. Za ugodniji boravak između sjedala je postavljen pretinac s transparentnim poklopcem u kojem putnici mogu po želji grijati ili hladiti hranu i piće.

 

Spomenimo i setove nalik naočalama pohranjene u krovu koji su dio Audi Dimensions upravljanja s kojim ekrani postaju nepotrebni. Svime se upravlja putem dodira, gesti, pa i pokreta očiju. Kontrole klime tako "lebde" iznad ventilacijskih otvora, a izbornik glazbe iznad zvučnika.  

Iako ovaj automobil neće u proizvodnju, sasvim je sigurno da ćemo neke tehnologije u bliskoj budućnosti imati prilike vidjeti na proizvodnim modelima. Također, vrlo je izgledno da Audi planira izlete u segment terenaca, pa možda čak i luksuznih kamioneta.