NAKON najave nove 6-ice s moćnim motorom i stražnjim pogonom te predstavljanjem superatraktivnog SUV-a, Mazda se profilirala u jedan vrlo zanimljivi brend, posebno za one koji traže vozački auto premium naglaska.
Baš kao što je to napravila Alfa s odličnom Giulijom i Stelviom, tako sada Mazda iznenađuje novim stilom. Već je Mazda3 praćena malim crossoverima pokazala kako kompanija kasni s elektrifikacijom, ali zato zna što je stil, ali i kolike su mogućnosti klasičnih motora na fosilna goriva.
Sada nam se predstavlja CX-60, japanski SUV visokog stila koji stiže kao duhovni nasljednik zaboravljenog CX-7. Broj veći od CX-5, novi model mjeri 4.745 metara duljine, 1.89 metara širine i 1.68 metara visine. Pritom su prevjesi minimizirani u korist većeg međuosovinskog razmaka (2.870 m), a vozilo efektno postavljeno na kotače od 20 cola.
Već novi odnosi dimenzija najavljuju premijeru nove Mazdine platforme sa stražnjim pogonom. Ugostit će ona i veće modele marke, ali i ovakva može protiv njemačkih rivala poput Audija Q5 ili Volva XC60.
Unutrašnjost je očekivano prostranija od CX-5 pa putnici straga imaju puni metar prostora za noge ili 44 mm više nego u spomenutom modelu. Prtljažnik standardno nudi kapacitet 570 litara, a tu su još mogućnosti podešavanja stražnjih sjedala.
Konačno, kvaliteta izrade i materijala je podignuta na još višu razinu, možda najvišu u mainstream japanskoj ponudi. Digitalni kokpit i veliki Head-Up zaslon se podrazumijevaju. Mazda uvodi i potpunu prilagodljivost vozaču. Čim uđe u automobil, vozača skenira kamera i prilagođava mu do 250 različitih detalja, od postavki sjedala i temperature do omiljene radio-stanice.
Možda najveća novost je elektrifikacija, tako ovaj model dolazi s novim plug-in hibridom e-Skyactiv PHEV. Nudi kombinaciju 2.5 SkyActiv-G benzinca sa 190 KS i 261 Nm te elektromotor sa 136 KS i 250 Nm. Govorimo o 327 KS i 500 Nm. Baterija je pristojne veličine od 17.8 kWh pa je i doseg na 60 km. Prosjek je postavljen na 1.5 l/100 km, a pritom Mazda uhvati 100 km/h za 5.8 sekundi uz maksimalac limitiran na 200 km/h. Fantastično!
Ali to nije sve jer u ponudu ulaze i dva redna šestcilindraša mild-hybrid (48V arhitekture), 3.3 dizelaš i 3.0 e-Skyactiv X benzinac, i to u kombinaciji stražnjeg pogona. Spomenimo i novi automatski mjenjač s osam stupnjeva prijenosa.
Ako vam ni to nije dovoljno, spomenimo da CX-60 poput roadstera MX-5 dobiva KPC (Kinematic Posture Control) sustav, koji kočenjem stražnjeg unutarnjeg kotača u zavoju sprečava podizanje stražnjeg kraja automobila.
Model se na tržištu nudi u kombinaciji četiri razine opreme, a početna cijena na njemačkom tržištu je 47.390 eura, osjetno manje od njemačkih rivala.