NAJVAŽNIJI ovogodišnji novitet u tzv. hot-hatch segmentu je stigao.
Iako se i ovdje ponuda polako smanjuje, u Hondi još ne pomišljaju na umirovljenje jednog od najzanimljivijih kompaktnih modela pokretanih isključivo benzinom. Takvih je malo, a ovaj stiže točno četvrt stoljeća nakon predstavljanja prvog modela Type-R.
Zasnovan na novoj generaciji Civica, ovo je očekivano najsnažniji Type-R do sada, ali uz pomalo neočekivan izbor zadržavanja nekad standardnih vrijednosti. Tako su u Hondi rekli "ne" 4WD pogonu, a ulaz nije dopušten ni automatskom mjenjaču, čime je Honda zasjala novim svjetlom na pozornici namijenjenoj vozačkim puristima.
Dakle, dobitna formula se nije mijenjala, a ona uključuje prednji pogon, ručni mjenjač i benzinski turbo-motor. Tehnički podaci su nepoznati, ali Honda kaže da je jači od prethodnika koji je davao do 320 KS.
Jedno je sigurno, a to je da će ovo biti najbrži automobil s prednjim pogonom na svijetu, baš kao što je to bio njegov prethodnik. Uostalom, novi je Civic odradio krug na Suzuki s rekordnim vremenom, devet desetinki bržim od prethodne generacije.
I spomenimo jednu novost koja se ne viđa često u autoindustriji. Hondin downsizing je obuhvatio samo kotače te im je promjer smanjen s 20 na 19 inča. Očito je odlučeno da će veći benefit biti od manje rotirajuće mase. Zato su gume deblje i sad su mjera 265/30 ZR19. No sve to se zaboravlja kad se vidi trostruki ispuh straga.
Moderan nastup nove Honde vidljiv je u kabini. Dominira zaslon osjetljiv na dodir, dijagonale 10.2 inča, a ispred vozača prilagodljivi digitalni kokpit. Uz vrhunsku ergonomiju tu su i detalji kojima se vlasnici posebno vesele, poput pločice sa serijskim brojem.
Od posebnosti spomenimo i Honda LogR data logger, koji bilježi podatke o ponašanju automobila u vožnji. Osim telemetrije dostupno je i snimanje, pa ćete nakon izleta na stazi moći s prijateljima podijeliti atraktivan video.
Cijena i vrijeme dolaska na tržište su još uvijek nepoznati. Preostalo je vrijeme za ljetne priče o tome hoće li Type-R moći protiv Golfa R i BMW-a M240i, pa i nadolazeće Corolle GR.