LJESTVICA je još jednom podignuta, ovaj put zahvaljujući vrlo hrabrim obećanjima iz Grčke.
Nedavno osnovana automobilska tvrtka Spyros Panopoulos Automotive ima velike planove. Tvrtka smještena u Ateni premijerno predstavlja Chaos, sportski automobil dosad neviđenih mogućnosti. Kažu da je toliko moćan da izlazi iz sfere hipersportskih automobila i ulazi u jedan potpuno novi segment.
Grci tako kažu da će Chaos oboriti niz rekorda, uključujući najbrže odvezeni krug na Nürburgringu, najveću maksimalnu brzinu i najbolje vrijeme na četvrt milje. A većinu zasluga za nevjerojatne performanse preuzima 4.0 V10 twin-turbo koji u slabijoj izvedbi daje 2077 KS, a u snažnijoj čak 3107 KS. Usuglašen je s mjenjačem s dvije spojke i sedam ili osam stupnjeva prijenosa, dok je pogon uvijek na sve kotače. Motor nosi kućni potpis s većinom dijelova izrađenim postupkom 3D printanja. Slabija verzija motora ide do 11.000 o/min, a snažnija do čak 12.200 o/min.
Ponovimo još jednom. Earth verzija daje 2077 KS i 1389 Nm, 100 km/h postiže za 1.9 sekundi, a 300 km/h dohvati za 7.9 sekundi. Nadalje, četvrt milje iz mirovanja prijeđe za 8.1 sekundu.
Zero Gravity verzija raspolaže s 3107 KS i 1984 Nm, a navodno nudi ubrzanje koje trenutno ne može postići ni jedno vozilo na svijetu, u što ulaze i bolidi Formule 1, pa i motocikli. Pazite sad ovo, jača verzija postiže 100 km/h za 1.55 sekundi, sa 100 na 200 km/h dolazi za 1.7 sekundi, a ubrzanje od 0 do 300 km/h odradi za 7.1 sekundu. Četvrt milje asfalta pojede za 7.5 sekundi, što je punu sekundu brže i od Rimčeve Nevere. Maksimalna brzina je preko 500 km/h.
Malo je reći da Chaos izgleda agresivno. Realno, ovaj auto izgleda kao da dolazi iz nekog drugog svijeta (i vremena), a ono što zabrinjava je minimalan razmak između podnice i podloge. Kotači su toliko blizu blatobrani da se stječe dojam kako amortizera nema.
Chaos u duljinu mjeri čak 5053 mm, širok je 2068 mm i visok 1121 mm. Slabija verzija teži 1388 kg,a snažnija tek 1272 kg. Logično, veći dio automobila izrađen je od egzotičnih materijala, uključujući titan, magnezij i neizostavni karbon.
Jednako svemirski izgleda i kabina opremljena VR tehnologijom, 5G povezivanjem i brojnim naprednim tehnologijama, poput prepoznavanja mimike lica vozača i glasovnog upravljanja.
Kompanija navodi kako će proizvesti po 20 primjeraka za svaki kontinent, a prodaja će ići putem kuće Sotheby's. Prvi primjerak je navodno već prodan. A to nije mala stvar jer cjenik kreće od 5.5 milijuna eura za "baznu" izvedbu i penje se sve do 12.4 milijuna eura za top verziju.
SP Automotive će uskoro prirediti i prvu dinamičnu prezentaciju, dok će čast da prvi testiraju automobil dobiti test vozači Top Geara.