CITROEN obilježava 75 godina legendarnog modela koji i danas ima brojne poklonike.
Od starta proizvodnje 1949. godine proizvedeno je 5.114.969 primjeraka, a dio njih proizveden je u tvornici u Koperu. Automobil se u proizvodnji zadržao sve do 1990. godine kad je zadnji primjerak proizveden u Portugalu, ali svejedno ih i danas možemo često vidjeti na cestama širom svijeta, pa tako i u Hrvatskoj.
Citroen je u razvoj TPV-a ("Toute Petite Voiture" ili "jako mali auto") krenuo još polovicom 1930-ih, s ciljem da se proizvede svestran, pouzdan i nadasve jeftin auto. Premijerno je predstavljen kao prototip 1939. godine u Parizu dokad je proizvedeno 250 primjeraka, ali je pravu premijeru imao na istom mjestu tek 1948. godine.
Pokretao ga je mali zrakom hlađeni dvocilindrični motor zapremine 375 ccm s tek 9 KS. Mogao je voziti sve do 50 km/h, što se pokazalo dovoljnim da se pokrene motorizacija francuskih obitelji s nižim primanjima koji si nikad prije nisu mogli priuštiti automobil.
2CV je bio pravi hit pa su već 1950. godine na njega kupci čekali i do šest godina. U međuvremenu je stigao i dostavni Mehari, kao i Sahara s dva motora od 12 KS. Kasnije su svjetlo dana ugledale brojne izvedbe, kao i civiliziraniji modeli kao što su Ami i Dyane.
Kako bi obilježio 75. rođendan Citroen je odlučio odraditi snimanje s nekoliko posebnih modela, uključujući i prototip iz 1939. godine. Vrhunac obilježavanja dogodit će se 7. listopada kad će Citroen izložiti 75 primjeraka 2CV u Conservatoire Citroën u Aulnay-sous-Boisu, u predgrađu Pariza.
Primjerci s fotografija:
2 CV 6 by Hermès, prikazan na 2008 Paris Motor Show
2 CV 6 Spécial, proizveden 1988. u tvornici u Levalloisu
2 CV Spot, prva specijalna izvedba, 1800 primjeraka proizvedeno po dizajnu Sergea Gevina.
2 CV A, jedan od 250 primjeraka prototipa iz 1938. godine
2 CV A Berline (1950), identičan primjerku s premijere iz 1948. godine
2 CV A, s volanom desno, proizveden 1953. godine u Velikoj Britaniji
2 CV AZU, kombi koji se proizvodio do 1978. godine
2 CV 4 x 4 "Sahara", terenska izvedba s dva motora