FOTO Električni Lotus od 120.000 eura želi biti bolji od Porschea

Foto: Lotus

UPRAVO je ovaj SUV jasan pokazatelj koliko je Lotus ozbiljan u namjeri da postane najozbiljniji odgovor na ono što radi Porsche, ali i Tesla. 

Točnije, radi se o namjerama kineskog gazde Geelyja koji je Lotusu očito namjerio upravo tu ulogu svojevrsnog britanskog odgovora na Porsche. Prvi cilj je jasan, a to je proširiti obzore dalje od manje grupe vjernih poklonika i predstaviti se kao novi premium igrač. 

Eletre je upravo zato najozbiljniji Lotusov adut na tržištu. Visoki stil, vrhunska tehnologija i zvučno ime su tu, a sad jedino ostaje da se novi proizvod dostojno predstavi. Premijera je odrađena na BBC-ju, a automobil bismo na cestama trebali vidjeti već dogodine. Koliko često - ovisi najviše o tome koliko će potencijalnih kupaca biti spremno izdvojiti preko 120.000 eura za ovaj lifestyle SUV. 

Prije nego što pogledate novi model, znajte da se Lotus neće odreći svojih iskonskih modela posvećenih sportskom užitku vožnje. Modeli koji su ušli u legendu, poput Elana, Elisea i Esprita, postali su neodvojiva DNA Lotusa, pa makar se radilo o SUV modelu. 

Eletre je mađarski izraz za "rođenje", a ovdje asocira na ponovno rođenje marke. Prigodno recimo kako to između ostalog znači da je ovo prvi Lotus koji će se proizvoditi u Kini, točnije u tvornici u Wuhanu, a ovo je i prvi Lotus s četiri vrata još od 1960-ih i prerađenih Cortina. 

 

Ovaj Lotus je definitivno ogroman. Dovoljno je reći kako je 179 mm duži od Porscheovog Cayennea, ali i 66 mm niži od njega. S malo preko 5.1 m duljine izgleda impozantno, baš kao puna tri metra između osovina. 

Dizajn će se većini svidjeti, kao i činjenica da je model dobio poneke detalje prethodnika, pa čak i po uzoru na Eviju, integrirane elemente aerodinamike. Kad je tehnologija u pitanju, valja imati naumu kako nova platforma nosi 800V arhitekturu koja jamči punjenje baterija kapaciteta preko 100 kWh za 18 minuta, ali i doseg od 600 km.

Koncept s dva elektromotora nije obznanjen, ali u Lotusu kažu kako je start na 600 KS te kako najveći model tvrtke ima 100 km/h za manje od tri sekunde. Neće posustati sve do 260 km/h.

Kad se sve zbroji, jedina prava nepoznanica je koliko će Lotus težiti - navodno nekoliko stotina kilograma manje od rivala. Realno govorimo o više od dvije tone zbog čega bi se mogao poljuljati tvrtkin moto koji je inicirao upravo Colin Chapman. Još malo soli na ranu obožavateljima je i podatak kako Eletre nije usamljen, nego će mu se uskoro pridružiti još dva električna modela, od kojih je jedan (opet) SUV.

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.