Peugeotova obitelj električnih vozila sada je kompletna. Novi Peugeot E-408 izbija na scenu kako bi stavio pečat na posvećenost francuskog proizvođača održivoj mobilnosti. Od važnijih informacija poznato je da 100 posto električna varijanta Peugeota 408 premašuje 200 KS i ima domet iznad 450 kilometara, piše Klix.ba.
Vanjski dizajn i interijer novog Peugeota E-408
Izvana se E-408 skoro ne razlikuje od konvencionalnog modela. Primjetan je tek niz karakterističnih elemenata koji jasno pokazuju status vozila s nultom emisijom. Rešetka ima kromiranu obradu koja se uklapa u prednji kraj. Matrix LED farovi su tanki i elegantni. Identitet brenda utjelovljuju LED zadnja svjetla koja simuliraju oblik tri kandže, a tu je i novi natpis po kojem će se razlikovati od benzinaca i hibrida.
Sa strane se ističu elementi koji mu omogućavaju da se uklopi s nekim SUV kupeima. Donji dio karoserije zaštićen je nizom obloga. Inače, opremljen je 19-inčnim felgama s grafitnim završnim slojem. Ostavljajući po strani eksterijer, ako uđemo u unutrašnjost novog E-408, brzo ćemo se naći u digitalnom okruženju. Kabina ima futuristički dizajn i otkriva širok spektar tehnološke opreme. Iza kompaktnog upravljača nalazi se 10-inčna 3D digitalna instrumentalna ploča.
Pogonski sustav i vrijeme punjenja
Osim novog dizajna eksterijera i tehnološke opreme, sve su oči uprte u električni pogonski sustav. Razvijen na platformi EMP2, "srce" novog E-408 je litij-ionska baterija od 58.2 kWh. Baterija je standardno smještena u podvozju automobila, između kotača, kako bi se izbjegao gubitak prostora u putničkom prostoru.
Energija pohranjena u bateriji uglavnom se koristi za pogon motora od 214 KS s 345 Nm maksimalnog okretnog momenta. Ova snaga postiže se vožnjom u Sport režimu. U normalnom režimu rada snaga je smanjena na 190 KS i 300 Nm maksimalnog okretnog momenta, a u slučaju Eco režima maksimalna snaga iznosi 170 KS, odnosno 270 Nm momenta.
Novi E-408 ima domet od 453 kilometra prema WLTP ciklusu. Domet koji je, prema Peugeotu, više nego dovoljan za značajan dio vozača da pokrije svakodnevna putovanja.
Vrijeme punjenja varira, naravno, ovisno o vrsti "električne utičnice". Za punjenje istosmjernom strujom (DC) E-408 može podnijeti snagu punjenja do 120 kW, što omogućava da se baterija napuni od 10 do 80 posto za nešto više od 30 minuta i da povrati skoro 100 km dometa za oko 10 minuta punjenja.
Peugeot je potvrdio da će knjiga narudžbi za novi električni 408 biti odmah otvorena na odabranim tržištima. Cijene još nisu definirane, no kao referenca može se uzeti cifra od 49.000 eura, koliko u EU košta najmoćnija plug-in hibridna verzija ovog modela. E-408 će se kretati u sličnom cjenovnom rangu.
Novi E-408 proizvodit će se u Francuskoj. Konkretno, serijski proces proizvodnje novog E-408 odvijat će se u Stellantisovom pogonu u Mulhouseu. Kupci pojedinih EU zemalja imat će koristi od novog programa Allure Care garancije do osam godina ili 160.000 kilometara.