FOTO Volvo EM90: Ima pet metara i 6 sjedala, a na struju vozi preko 700 km

Foto: Volvo

IAKO su u Volvu pronašli poveznicu s jednim starim modelom, činjenica je kako je ovo ipak prvi monovolumen švedskog proizvođača. A i tu informaciju valja uzeti s zrncem soli.

Krenimo redom, Volvo je novi EM90 najavio kao duhovnog nasljednika modela Duett iz 1953. godine koji je bio vrlo uspješan, ali kao svestrano dostavno vozilo dostupno u nizu različitih izvedbi, pa čak i kao kabriolet. 
Nadalje, EM90 je Volvo samo u dizajnerskom smislu. Sve ostalo dolazi iz Kine, odnosno modela 009 kineske marke Zeekr koja je također u skutama istog gazde - kompanije Geely. Sve ostalo je izuzetno dobro i razumno složeno. 

Tako je EM90 estetski daleko uspješniji od kineskog blizanca. Prije svega karakterizira ga smireniji stil s odlično uklopljenim detaljima švedske škole dizajna. Sprijeda su to prepoznatljiva svjetla i maska, na boku dobro uklopljeni naplatci promjera do 20 inča, a straga najjednostavnija moguća izvedba odbojnika s vertikalno rezanim vratima. 

 

Već vanjski izgled jasno upućuje da je ovo krstarica kojoj su osnovne premise komfor u vožnji i doslovno ugođaj dnevnog boravka. U kabinu se tako ulazi putem ogromnih kliznih vrata sa svake strane vozila, a unutra vas čeka kabina sa šest fotelja u tri reda. Svaka je pomična u svim smjerovima, ventiliranih površina i prvoklasnog komfora. 

Istina, zaslon koji se spušta iz krova je s 15.6 inča dvostruko manje dijagonale od onog iz BMW-ove serije 7, ali sasvim dovoljan da pruži zabavu na putovanju. Minimalno manji (15.4“) je zaslon infotainmenta, a kokpit digitalan. Ono bitno je da EM90 lako postaje soba za sastanke, ured ili spavaća soba. U tome je od pomoći ambijentalna rasvjeta, ali i savršen HiFi audio sustav s 21 zvučnikom i potpisom Bowers & Wilkins. 

A možda najbolja stvar u svemu je što je Volvo ovaj proizvod krojio razumom. Najbolji primjer za to je pogon. S jedne strane je ugradio (straga) elektromotor snage 200 kW/272 KS koji pokrećući stražnje kotače potjera ovu 5.2-metarsku kutiju do 100 km/h za 8.3 sekundi i tako sve do 180 km/h. Bez razmetanja snagom, baš kako treba.

S druge strane je ugrađena ogromna baterija kapaciteta 116 kWh, pa je usprkos nezahvalnom obliku autonomija odlična. Volvo ističe kako je doseg preko 738 km po CLTC standardu, a punjenje od 10 do 80% traje svega 30 minuta. Naravno, realno je očekivati i snažniju izvedbu s dva elektromotora za zahtjevnije korisnike. 

Ponovimo, najveći Volvo rastegao se na 5206 mm duljine, 2024 mm širine i 1859 mm visine. Teži poput najtežih BMW-a preko 2.7 tona. Trenutno se nudi isključivo u Kini, i to po cijeni nešto većoj od 818.000 CNY ili nešto manje od 105.000 eura.