NAKON desetljeća posta Peugeot se vraća u Le Mans s opakim bolidom.
Zadnji nastup dogodio se još 2011. godine kad nije uspio obraniti naslov iz prethodne godine. Sada se vraća s opakom hibridnom mašinom. Na WEC (World Endurance Championship) dovodi 9X8, bolid radikalnog dizajna.
Ono najuočljivije je da nema stražnjeg krila. Na prvu bismo rekli, čisto samoubojstvo, ali u Peugeotu tvrde da su postigli jednak aerodinamički efekt s dovoljno potisne sile da automobil ostane zalijepljen za asfalt.
"Izostanak stražnjeg krila je najinovativniji iskorak za Peugeot 9X8", objašnjava direktor Stellantisovog Motorsporta Jean-Marc Finot. "Postigli smo aerodinamičku efikasnost bez ovog dodatka. Ne pitajte kako! Imamo namjeru sačuvati tajnu koliko god dugo možemo!"
Pretpostavlja se da je ispod odijela skriven pomični difuzor. Inače, osim prepoznatljivog svjetlosnog potpisa, Peugeot se potrudio predstaviti potpuno novi dizajn. U Peugeotu naglašavaju kako je interijer inspiriran i-Cockpitom, što će, ruku na srce, malo tko uistinu prepoznati. Mi nismo.
Pogon je hibridni i predvodi ga 2.6 V6 benzinac sa 680 KS kojem se pridružuje elektromotor s dodatnih 200 kW. Koristi 900-voltnu visokonaponsku mrežu, a pogonom se upravlja sedamstupanjskim mjenjačem s dvije spojke.
Bolid dugačak točno pet metara i širok preko dva metra vozit će Kevin Magnussen, Paul di Resta, Jean-Eric Vergne, Loic Duval, Gustavo Menezes i Mikkel Jensen.
I za kraj pojašnjenje imena. 9 je uobičajena brojka za bolide ove klase (905 do 1993., 908 od 2007. do 2011.), X asocira na pogon na sve kotače, a 8 je poveznica na aktualnu gamu (208, 2008, 308, ...).
PEUGEOT 9X8
Klasa: Le Mans Hypercar (LMH)
Duljina: 5,000 mm
Širina: 2,080 mm
Visina: 1,180 mm
Međuosovinski razmak: 3,045 mm
Pogon: Peugeot HYBRID4 500KW (AWD)
Stražnji pogon: 500 kW (680 KS), 2.6L twin-turbo, 90⁰ V6 + 7 st-mjenjač
Prednji pogon: 200 kW electromotor i jednostupanjski mjenjač
Baterija: 900V