FOTO Pogledajte interijer Audija za Dakar Rally

Foto: Audi

KAO što je poznato, ove godine će Audi s hibridnim vozilom nastupiti na najpoznatijem rally natjecanju.

U pitanju je Audi RS Q e-tron, automobil pokretan hibridnim pogonom od gotovo 700 KS. Audi nam sada otkriva i kako izgleda interijer ovako naprednog vozila. Najkraće rečeno, ovako kompleksan interijer nećete nikada vidjeti na nekom običnijem vozilu, a vjerojatno ništa slično niste vidjeli od nastupa japanske ekipe i Subarua na Cannonball utrci u istoimenom filmu s početka 1980-ih. 

Audijevi vozači su Mattias Ekström, Stéphane Peterhansel i Carlos Sainz, a oni će dionice savladavati pogonjeni elektromotorima koje napaja generator struje na fosilno gorivo. Stoga je jedina olakotna okolnost što nemaju brige oko promjene brzina. 

Sve ostalo je izuzetno kompleksno. Dovoljno je spomenuti regenerativno kočenje i upliv klasičnih kočnica te ručne hidrauličke kočnice i proces "vraćanja" energije. 
Ni volan nije posve normalan. Na njemu su kontrole sirene i brisača vjetrobrana, ali i svi podaci vezani za vožnju koji će se kasnije moći analizirati. Tu je i limitator brzine za one posebne uvjete kad postoji ograničenje. Vozaču je na raspolaganju nekoliko ekrana na kojima može pratiti sve bitne informacije.

Prvi ekran, iza upravljača, daje informacije o tlaku u gumama, izboru mjenjača i brzini te daje bitna upozorenja o značajnim kvarovima. 

Drugi mali ekran ima ulogu kompasa, dok treći prikazuje brzinu. Četvrti ekran, između vozača i suvozača, daje informacije koje su obojici bitne. Tu se prati stanje kočnica te niz drugih funkcija pogona. Odmah ispod je niz od 24 tipke za upravljanje funkcijama vozila. Suvozač više nije samo navigator već prati ponašanje mehanike vozila i prilagođava pojedine postavke. On je presudan u omogućavanju da vozilo ide maksimalnom mogućom brzinom, ponekad i do 170 km/h.

Ne treba napominjati da je zbog načina dostupnosti informacija navigacija danas još kompleksnija. Podatke o ruti ekipe dobivaju 15 minuta prije polaska, a ne noć prije, kako je nekada bilo. GPS je tu samo za provjeru prolaska kontrolnih točaka, pa se suvozač mora snalaziti više-manje ručno u pronalasku svake kontrolne točke. Kompas i tablet s mapom su tu dva najvažnija alata.

U kokpitu je i Iritrack sustav za komunikaciju s organizatorom, a putem njega se može pozvati medicinska pomoć i ostvariti svaka druga iole bitna komunikacija. 

Kako sve to funkcionira u Audiju, moći ćemo vidjeti već prvog dana 2022. godine.

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.