LYNX Charge je tehnološki puno složeniji proizvod nego što bismo to očekivali od jednog radnog vozila.
Radi se o proizvodu na kojem je tvrtka Rasco iz Kalinovca radila u suradnji sa zagrebačkim Fakultetom elektrotehnike i računarstva. Vozilo je u potpunosti razvijeno u Hrvatskoj, a namjena mu je održavanje javnih površina.
Brojne su posebnosti vezane za ovo vozilo. Prije svega, Lynx Charge ima električni pogon, integrirani punjač te sva četiri zakretna kotača. Inovacija je sufinancirana sredstvima iz Europskog fonda za regionalni razvoj.
"Na njegovom smo razvoju radili tri godine i on je, zajedno s dizelskom verzijom, kruna 30-godišnjeg rada kompanije. Ova hrvatska inovacija namijenjena je čišćenju urbanih sredina pa vjerujemo da će interes za nju pokazati i naši gradovi i općine. Mi ćemo ga plasirati na više od 40 tržišta svijeta“, rekao je. između ostalog, predsjednik Uprave Ivan Franičević.
Poznate su i mogućnosti vozila. Baterija kapaciteta 72.5 kWh omogućava rad kroz cijelu radnu smjenu bez potrebe za punjenjem. Autonomiji vozila doprinose spremnik za otpad od dva kubična metra i 400 litara vode pohranjene u dvostrukim spremnicima. Čistilica se kreće pomoću elektromotora maksimalne snage 55 kW, a još dva elektromotora snage 18.5 i 11.5 kW služe za pogon usisnog sustava i ostalih funkcija vozila. Karakteriziraju ga kompaktne dimenzije, duljina od 4.5 i širina od samo 1.3 metra. Maksimalna brzina je limitirana na 50 km/h.