Povijest karavana fascinantno je putovanje kroz američku automobilsku kulturu, odražavajući promjene u obiteljskoj dinamici, širenje predgrađa i evoluciju potrošačkih preferencija.
Karavani, prvotno poznati kao "depot hacks", pojavili su se početkom 20. stoljeća kako bi prevozili putnike i prtljagu sa željezničkih postaja. Prvi zatvoreni karavan predstavljen je 1922. godine, a izraz "station wagon" počeo je zamjenjivati "depot hack" između 1923. i 1929. godine.
Model Star, predstavljen 1923. godine, često se smatra prvim serijski proizvedenim karavanom. No Fordov Model A iz 1929. godine označio je ulazak velikog proizvođača na tržište karavana. Do 1937. godine Ford je postao prvi proizvođač koji je samostalno proizvodio i sastavljao vlastite karavane.
Razdoblje nakon Drugog svjetskog rata donijelo je značajan porast popularnosti karavana, potaknuto širenjem predgrađa i "baby boomom". Udio karavana u ukupnoj proizvodnji automobila u SAD-u porastao je s manje od 3% 1950. godine na gotovo 17% krajem 1950-ih.
Najveći prodajni uspjeh karavana zabilježen je 1976. godine, kada je u SAD-u prodano 972.212 jedinica, što je činilo 10% svih prodanih vozila. Te godine američki kupci mogli su birati između 62 različita modela karavana.
Neki od najznačajnijih modela u povijesti karavana uključuju:
Popularnost karavana počela je opadati 1970-ih zbog naftne krize i rasta cijena goriva. Dodatno, dolazak monovolumena (minivana) 1983. godine, posebno Chryslerovih modela na K-platformi, ubrzao je pad tržišta karavana.
Do 2015. godine karavani su činili samo 1.1% svih automobilskih prodaja u SAD-u, sa 188.959 prodanih jedinica. Glavni razlozi ovog pada uključuju uspon SUV-ova i monovolumena, koji su nudili više prostora i bili klasificirani kao kamioni, što ih je činilo podložnijima manje strogim regulacijama potrošnje goriva, kao i promjene u potrošačkim preferencijama, pri čemu su kupci sve više birali vozila koja su percipirana kao svestranija i modernija.