TRŽIŠTE rabljenih vozila odgovorno je za značajan dio hrvatskog voznog parka.
Njemačka, Francuska, Belgija i Italija najveći su izvoznici rabljenih automobila u Europi. Kad je Hrvatska u pitanju, najvažnije tržište je i dalje Njemačka. Prema najnovijem istraživanju, čak 39.7% svih uvezenih automobila provjerenih na carVerticalu prošle godine došlo je iz Njemačke, njih 15.6% iz Francuske, 13.3% iz Italije, također 13.3% iz Belgije te 5.2% iz Austrije.
Mnoga vozila dolaze na nova tržišta uz neke skrivene nedostatke. Tu se prije svega misli na vraćanje kilometraže i skrivanje prijašnjih oštećenja, dvije najčešće prevare u ovoj domeni trgovine. Iako za automobile iz Njemačke vrijedi uvriježeno mišljenje kako se radi o kvalitetno održavanim primjercima koji su redovito najbolja kupnja, istraživanje je pokazalo nešto drukčije rezultate.
Nisu svi automobili onakvi kakvim se čine
Od automobila uvezenih iz Njemačke i provjerenih putem ovog kanala 3.4% njih imalo je vraćenu kilometražu, a 22.8% bilo je oštećeno u prošlosti. Izmjene na brojaču kilometara imalo je i 3.3% automobila iz Francuske, a manja ili veća oštećenja pretrpjelo je njih 41.2%.
Od pet najvećih izvoznika u Hrvatsku najmanje oštećenja imaju talijanski automobili - njih 13.1%. Međutim, 4.8% vozila imalo je vraćenu kilometražu.
„Njemačka je najveći izvoznik rabljenih automobila u Europi. Budući da zemlja ima dobro razvijenu cestovnu infrastrukturu, izvozi mnogo luksuznih automobila i dizelaša s velikom kilometražom. Ljudi također vjeruju i da Nijemci posvećuju više pažnje održavanju automobila.
No kada se rabljena vozila prebace na vlasnike u stranim državama, neke informacije, kao što je povijest servisa ili čak kilometraža, mogu se izmijeniti, čime se povećava rizik”, kaže Matas Buzelis, stručnjak za automobile i voditelj komunikacija u carVerticalu.
Kako do rabljenog automobila iz inozemstva?
Kupci mogu kupiti uvezeni automobil izravnom kupnjom željenog modela sa stranica stranih oglasnika ili putem tvrtke specijalizirane za usluge uvoza. U tom slučaju, tvrtka se pobrine za sve dokumente i dostavlja automobil na kućni prag kupca.
Drugi način jest kupnja automobila, koji još nije registriran na domaćem tržištu, u Hrvatskoj. U ovom slučaju kupac mora samostalno registrirati vozilo i proći tehnički pregled.
"Postoji i treća, ujedno i najrizičnija opcija. Kupac može u potpunosti propustiti činjenicu da je automobil uvezen u Hrvatsku jer je već bio registriran i prodan kao vozilo bez povijesti u stranim državama. Ponekad prodavači ne obavijeste kupca o prošlosti vozila”, objašnjava Buzelis.