OVE godine Fond povećava sredstva za subvencije, a građane i tvrtke očekuje i novi model prijave za subvencije.
Fond za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost ove godine će za poticanje elektromobilnosti osigurati 105 milijuna kuna, od čega je 15 milijuna kuna rezervirano za javni sektor. Prošle je godine proračun za nabavu energetski učinkovitijih vozila iznosio 44 milijuna kuna, od čega su 22 milijuna bila namijenjena za građane, a 22 milijuna kuna za tvrtke.
Nema najbržeg prsta
Već početkom idućeg mjeseca bit će objavljen Javni poziv za proizvođače, generalne zastupnike ili uvoznike motornih vozila, koji će Fondu prijaviti prodajna mjesta i dostupne modele energetski učinkovitih vozila.
Potom će početkom lipnja Fond objaviti Javni poziv za građane i tvrtke te će prodavatelji kroz prijavnu aplikaciju korisnike prijavljivati za sufinanciranje. Time će se za kupca automatski rezervirati poticaj.
Kupac, odnosno korisnih subvencije, dužan je u određenom roku uplatiti obvezni minimalni predujam za vozilo, u iznosu od sedam posto traženih sredstava Fonda. Za fizičke osobe to je maksimalno 4900 kuna, a za pravne osobe do 28.000 kuna.
U cilju što bolje transparentnosti moći će se u realnom vremenu pratiti utrošak subvencija, i to na posebnoj stranici Fonda za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost. Na istoj stranici će biti dostupne sve informacije, pa i popis svih modela vozila za koje je dostupno sufinanciranje.
Do 70.000 kn po vozilu
Kupovina vozila će sem kao i do sada, sufinancirati s do 40 posto po vozilu, a maksimalni iznos poticaja će ovisiti o kategoriji. Za električna vozila L1-L7 kategorije osigurano je do 20.000 kuna, za plug-in hibride do 40.000 kuna, a za vozila s električnim pogonom i na vodik moći će se dobiti do 70.000 kuna.
Sredstva su dostupna i za vozila N1 kategorije, i to plug-in hibridna vozila (do 40.000 kuna) te ona s električnim pogonom ili pogonom na SPP, UPP ili vodik, za koja se može dobiti do 70.000 kuna. S maksimalno 400.000 kuna sufinanciraju se i vozila kategorije N2, N3, M2, M3 s električnim, plug-in hibridnim pogonom, pogonom na SPP, UPP ili vodik.
Recimo i kako će građani moći ostvariti subvenciju za jedno vozilo, dok će tvrtke moći kupiti i više njih uz maksimalno 400.000 kuna bespovratnih sredstava. Obje kategorije moraju kupljena vozila zadržati u vlasništvu dvije godine.
Fond je dosad odobrio sufinanciranje za više od 4500 električnih vozila. Podsjetimo, Strategija niskougljičnog razvoja predviđa da bi do 2050. godine čak 35 posto hrvatskog voznog parka trebalo biti električno.