I OVE godine donosimo pregled najpopularnijih automobilskih marki po zemljama.
Prioriteti, ali i naklonosti određenoj marki mijenjaju se od zemlje do zemlje pa su tako marke iz VW koncerna redovito najpopularnije u našoj regiji, dok svijetom i dalje vlada japanski gigant. Također, ovisno o samoj veličini zemlje mijenjaju se i potrebe za određenim tipom automobila. U skučenim urbanim sredinama gradski automobili i mali crossoveri prolaze bolje, dok na velikim i slabije naseljenim prostorima s lošijom infrastrukturom glavnu riječ vode radna terenska vozila.
Ovu infografiku koju donosi Visual Capitalist potpisuje Budget Direct Car Insurance, a temelji se na rezultatima prodaje iz 2019. godine.
Već prvi pogled na grafiku otkriva da je Toyota uvjerljivo najpopularnija marka na svijetu. Toyota je najprodavanija marka u čak 41 zemlji od njih 104 obuhvaćene analizom. Ovdje vrijedi reći kako je i Toyota Corolla bila najprodavaniji model u svijetu, a titulu najprodavanijeg osvojila je u pet zemalja. Međutim, pravi kralj je Toyota Hilux, koja je najprodavanija u čak 16 zemalja svijeta, a posebno je popularna na južnoj hemisferi.
I dalje su najpopularniji automobili okarakterizirani kao putnički automobili s pobjedom u 57 od 104 zemalja. Lagana komercijalna vozila uključujući SUV-ove najpopularniji su u 47 zemalja.
Najprodavanija vozila po klasama
- Kompakt: 12
- Sedan/karavan: 26
- Subkompakt: 19
- SUV: 20
- Kamionet: 24
- Kombi: 3
Neki novi trendovi bili su primijećeni već 2019. godine kad je tesla Model 3 bila najprodavaniji model u Norveškoj i Nizozemskoj.
Kad je pak u pitanju naša regija, stvari su poznate. U Sloveniji je nacionalni auto Renault Clio, a Hrvatska, BiH i Srbija miljenicu imaju u Škodi Octaviji, baš kao i većina zemalja srednje Europe.
>> Infografiku u većoj rezoluciji možete vidjeti ovdje.