Logo BMW-a jedan je od najprepoznatljivijih simbola u automobilskoj industriji, a njegova povijest seže više od jednog stoljeća unatrag. Njegov dizajn i značenje evoluirali su kroz vrijeme, odražavajući razvoj same tvrtke.
BMW, što je skraćenica za "Bayerische Motoren Werke" (Bavarske tvornice motora), osnovan je 1917. godine preimenovanjem tvrtke Rapp Motorenwerke, proizvođača zrakoplovnih motora sa sjedištem u Münchenu, Bavarska, Njemačka. Prvi BMW-ov logo registriran je 5. listopada 1917. godine. Zadržao je okrugli oblik prethodnog Rappovog logotipa, s crnim prstenom na kojem su zlatnim slovima ispisana slova "BMW". Unutarnji krug bio je podijeljen na četiri kvadranta u plavoj i bijeloj boji, što su boje bavarske zastave. Zbog tadašnjih zakonskih ograničenja, boje su bile prikazane u obrnutom redoslijedu kako bi se izbjeglo kršenje zakona o korištenju državnih simbola u komercijalne svrhe.
Čest je mit da BMW-ov logo predstavlja stilizirani propeler zrakoplova. Ovo uvjerenje potječe iz reklame iz 1929. godine, koja je prikazivala logo unutar rotirajućeg propelera, promovirajući BMW-ove zrakoplovne motore proizvedene po licenci Pratt & Whitney.
Ova interpretacija dodatno je učvršćena člankom iz 1942. godine u BMW-ovoj publikaciji "Flugmotoren-Nachrichten", gdje je logo ponovno prikazan kao propeler. Međutim, izvorni dizajn logotipa nije imao takvo značenje; plavi i bijeli kvadranti jednostavno su odražavali boje Bavarske.
Evolucija logotipa kroz povijest
Tijekom desetljeća, BMW-ov logo prošao je kroz nekoliko suptilnih promjena:
Unatoč ovim promjenama, osnovni elementi logotipa ostali su dosljedni, odražavajući BMW-ovu povezanost s bavarskim naslijeđem i njegovu evoluciju od proizvođača zrakoplovnih motora do globalnog lidera u automobilskoj industriji.