Kineski automobili osvajaju Njemačku

Foto: press

PRODAJA kineskih automobila bilježi ove godine drastičan rast. 

Državni ured za statistiku objavio je kako je u prvom kvartalu ove godine od svih ukupno uvezenih električnih vozila njih 28.2 posto bilo iz Kine. Koliko je to drastičan skok najbolje govori podatak kako je u istom razdoblju prošle godine taj udio iznosio 7.8 posto. 

Istovremeno je zabilježen i pad izvoza njemačkih vozila u Kinu, i to za drastičnih 23.9 posto u odnosu na isto razdoblje lani. Stoga ne čudi što su unazad nekoliko mjeseci brojni proizvođači odlučili smanjiti cijene svojih automobila na kineskom tržištu, a sve ne bi li uspjeli vratiti bar dio kupaca.

Ovaj problem nije izoliran samo na njemačke automobile, jer je ista situacija i s japanskim brendovima. Kinezi su se jednostavno okrenuli domaćim markama i vozilima koji su jeftiniji, a svojim karakteristikama ne zaostaju za zapadnim rivalima. Naprotiv. 

Vratimo li se njemačkom tržištu, evo još nekoliko podataka koji govore o dominaciji Kine na tržištu. Tako je u prvom kvartalu 86% uvezenih osobnih računala, 67.8% pametnih telefona te 39.2% litij-ionskih baterija podrijetlom iz Kine.

"Mnogi proizvodi za svakodnevni život, ali i roba za energetsku tranziciju, sada u velikoj mjeri dolaze iz Kine", priopćio je ured i time potvrdio kako njemačko gospodarstvo uvelike ovisi o kineskom. Također, stječe se dojam da njemačka autoindustrija pomalo gubi korak s kineskom, baš kao što su mnogi stručnjaci posljednjih godina najavljivali. 

I Francuska na udaru

Pritom Njemačka nije jedina zemlja koja bilježi prodor kineskih električnih automobila. Opće je poznato da Dacia Spring dolazi s istoka, a u Europi i posebno Francuskoj zahvaljujući nižoj cijeni bilježi značajnu prodaju. Vlada Francuske stoga planira ograničiti poticaje za kupovinu novih električnih automobila isključivo na vozila proizvedena u Europi.

Kineska autoindustrija je paralelno povećala udio na domaćem tržištu, a prošle godine je povećala izvoz za četiri puta na oko dva milijuna vozila. Očekuje se da će ove godine izvesti preko tri milijuna vozila. 

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.