PRODAJA kineskih automobila bilježi ove godine drastičan rast.
Državni ured za statistiku objavio je kako je u prvom kvartalu ove godine od svih ukupno uvezenih električnih vozila njih 28.2 posto bilo iz Kine. Koliko je to drastičan skok najbolje govori podatak kako je u istom razdoblju prošle godine taj udio iznosio 7.8 posto.
Istovremeno je zabilježen i pad izvoza njemačkih vozila u Kinu, i to za drastičnih 23.9 posto u odnosu na isto razdoblje lani. Stoga ne čudi što su unazad nekoliko mjeseci brojni proizvođači odlučili smanjiti cijene svojih automobila na kineskom tržištu, a sve ne bi li uspjeli vratiti bar dio kupaca.
Ovaj problem nije izoliran samo na njemačke automobile, jer je ista situacija i s japanskim brendovima. Kinezi su se jednostavno okrenuli domaćim markama i vozilima koji su jeftiniji, a svojim karakteristikama ne zaostaju za zapadnim rivalima. Naprotiv.
Vratimo li se njemačkom tržištu, evo još nekoliko podataka koji govore o dominaciji Kine na tržištu. Tako je u prvom kvartalu 86% uvezenih osobnih računala, 67.8% pametnih telefona te 39.2% litij-ionskih baterija podrijetlom iz Kine.
"Mnogi proizvodi za svakodnevni život, ali i roba za energetsku tranziciju, sada u velikoj mjeri dolaze iz Kine", priopćio je ured i time potvrdio kako njemačko gospodarstvo uvelike ovisi o kineskom. Također, stječe se dojam da njemačka autoindustrija pomalo gubi korak s kineskom, baš kao što su mnogi stručnjaci posljednjih godina najavljivali.
I Francuska na udaru
Pritom Njemačka nije jedina zemlja koja bilježi prodor kineskih električnih automobila. Opće je poznato da Dacia Spring dolazi s istoka, a u Europi i posebno Francuskoj zahvaljujući nižoj cijeni bilježi značajnu prodaju. Vlada Francuske stoga planira ograničiti poticaje za kupovinu novih električnih automobila isključivo na vozila proizvedena u Europi.
Kineska autoindustrija je paralelno povećala udio na domaćem tržištu, a prošle godine je povećala izvoz za četiri puta na oko dva milijuna vozila. Očekuje se da će ove godine izvesti preko tri milijuna vozila.