Kineska tvrtka Geely predstavila je novu litij-željezno-fosfatnu bateriju.
Kažu da ona omogućuje vožnju od čak milijun kilometara i traje 50 godina. Dodaju se se brže puni od ostalih, bolje djeluje u hladnim okruženjima i može izdržati ozbiljne udarce. Novu bateriju nazvali su Short blade, a Geely navodi da ima poboljšanu gustoću i sigurnost.
Nova tehnologija
Kineska tvrtka tvrdi da koristi novu tehnologiju. Riječ je o višeelementnim materijalima elektroda kako bi se značajno smanjila brzina unutarnje kemijske reakcije. To navode kao jedan od glavnih razloga zašto ova nova vrsta baterije može ponuditi bolji vijek trajanja.
Tvrde i da se može puniti 3500 puta što odgovara prelasku čak milijun kilometara, a sve s minimalnim utjecanjem na domet baterije. Geely kaže da će smanjiti emisiju ugljika za više od 80.000 tona godišnje i da bi Short blade pomogao održati vrijednot rabljenih električnih vozila.
Ćelija ima kapacitet od 192 Wh/kg i približno je 40% kraća od konkurentne Blade baterije. Novoj bateriji za punjenje je trebalo samo 17 minuta i 4 sekunde. Osim toga, na temperaturama od -30 ° C baterija je zadržala 90,54% svog kapaciteta.
Pucali u bateriju, nije se zapalila
Geely posebno ističe koliko je baterija sigurna. Ako se ćelija probuši, sloj aluminijske folije automatski će se spojiti u dijafragmu baterije kako bi se stvorio izolacijski sloj, sprečavajući kratke spojeve i toplinske izboje, navode u svom priopćenju.
Tijekom testiranja, baterija je probušena s osam čeličnih igala od 5 mm istovremeno i ostavljena da stoji sat vremena, a nije bilo nikakvih loših učinaka. Geely je također pucao u bateriju metkom kalibra 5,8 mm i nije došlo do zapaljenja.
Testiranje tu nije stalo. Nova baterija također je uronjena u morsku vodu, bačena u vatru, stavljena u ekstremno hladno okruženje, udarena sa strane, zgnječena s 26 tona teškim teretom itd.