Kraj jedne ere: U Bentleyju je proizveden zadnji W12 motor

Foto: Bentley

NAKON kultnog 6.75 V8 došao je kraj za još jedan dragulj strojogradnje. 

Doba W12 je iza Bentleyja i svih nas. Nakon 21 godine Bentley je proizveo zadnji primjerak 6.0 W12 motora. Radi se o motoru koji je predstavljen još ranije - Volkswagen ga je inaugurirao 2001. godine u Audiju A8. U Bentley je ovaj motor stigao 2003. godine i ubrzo se stopio s Continentalom GT. 

Tijekom godina W12 je unaprjeđivan, a konstantno su mu rasle i izlazne karakteristike. Tako mu je snaga skočila sve do 650 KS u posljednjim primjercima Mulliner izdanja popularnog Bentleyja. Naravno, sve ovo vrijedi ako ne računamo posebni Batur s više od 740 KS. 
Tijekom dva desetljeća motor je konstantno unaprjeđivan, ali jedno je ostalo isto. Svi motori za Bentley su sklapani ručno u Bentleyjevoj Tvornici snova (Dram Factory), i to svaki od 2600 pojedinačnih dijelova. 

Nastao je spajanjem dva V6 motora, a s više od 100.000 proizvedenih primjeraka najuspješniji je 12-cilindrični motor u novijoj povijesti. S obzirom na aktualne trendove, ta titula će mu i ostati. 

"W12 je pogonio naše automobile i poslovanje naprijed iznimnom brzinom i ostat će jedna od najvažnijih inovacija u našoj slavnoj povijesti", rekao je dr. Matthias Rabe, član odbora za istraživanje i razvoj u Bentleyju. "Danas obilježavamo kraj razvojnog puta na koji bi naši kolege iz istraživanja, razvoja i proizvodnje tijekom godina trebali biti iznimno ponosni."

Kao što smo već ranije izvijestili, W12 je zamjenu našao u hibridnom pogonu s 4.0 V8 twinturbo benzincem i elektromotorom. Sinergijski učinak je 782 KS i 1000 Nm, a premijerno se ugrađuje u novi Continental GT Speed. 

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.