GODINA JE 1967., a svijet se priprema za prvo izdanje Super Bowla, najveće nogometne utakmice u Sjedinjenim Američkim Državama. I dok su oči bile uperene u travnjak, marketinški stručnjaci su otkrili priliku u eteru – oglašavanje tijekom prijenosa ove spektakularne utakmice.
Prva televizijska reklama na Super Bowlu nije bila ništa spektakularno. Nije bila ni glamurozna ni skupa. Svega nekoliko tvrtki je prepoznalo potencijal. No, kada je emitirana ta prva reklama, započeo je trend koji će promijeniti povijest oglašavanja.
Super Bowl kao natjecanje oglašivača
Godine su prolazile, Super Bowl postajao sve popularniji, a s njime i reklame. Tvrtke su počele ulagati velike svote novca kako bi osigurale svoje mjesto tijekom prestižnog događaja. Neki su kreirali posebne reklame samo za Super Bowl, dok su drugi koristili ovu priliku za lansiranje novih proizvoda ili kampanja.
Super Bowl postao je ne samo natjecanje na terenu već i u svijetu oglašavanja. Tvrtke su se natjecale koja će imati najkreativniju, najsmješniju ili najdirljiviju reklamu. Gledatelji su čekali s nestrpljenjem da vide što će se pojaviti tijekom stanki, dok su marketinški stručnjaci analizirali svaku sekundu svake reklame.
Godine su prolazile, a Super Bowl reklame postajale su sve skuplje i sofisticiranije. Tvrtke su angažirale poznate osobe, koristile su posebne efekte te reklamirale svoje proizvode na način koji bi gledatelje ostavio bez daha.
Reklame važne kao i utakmica
Danas su Super Bowl reklame postale gotovo jednako važne kao i sama utakmica. Milijuni ljudi diljem svijeta gledaju ih, raspravljaju o njima, dijele ih na društvenim mrežama. To je postalo pravo malo umjetničko djelo u svijetu oglašavanja – 30 sekundi snage, kreativnosti i emocija koje mogu imati ogroman utjecaj na publiku.
I tako, dok se igrači bore za pobjedu na terenu, tvrtke se bore za pobjedu u srcima gledatelja putem svojih reklama. Super Bowl ostaje ne samo spektakl sporta već i spektakl oglašavanja, jedinstveno mjesto gdje se snaga marketinga susreće s ljubavlju prema igri.
"Big Game"
Koliko su reklame na Super Bowlu bitne govori i činjenica da su tvrtke počele objavljivati "teasere" kojim najavljuju svoje spotove koji će premijeru imati tijekom utakmice. Kia America objavila je 15-sekundni pogled na novu reklamu imena "Big Game", koja prikazuje potpuno novi Kia EV9 troredni EV SUV iz 2024. i odlučnu mladu klizačicu.
Spot od 60 sekundi, koji bi trebao biti emitiran tijekom četvrte četvrtine Super Bowla LVIII, središnji je dio integrirane marketinške kampanje kojom se lansira Kijino novo i vrlo važno vozilo iz ponude.