Novi Lexus bit će vozačev robot-batler

Foto: Lexus

ODLUKA je pala: Lexus će postati luksuzni brend s isključivo električnim automobilima u ponudi. Ova je vijest utoliko značajnija kada znamo da je Lexus dio Toyotine grupacije, koja do sada nije previše marila za električna vozila te vrlo snažno promovirala svoja napredna hibridna rješenja. 

Objavljeno je to na ovogodišnjem “Kenshiki forumu” u Bruxellesu gdje su ujedno prikazana i dva konceptna modela koja demonstriraju tu namjeru. 

LF-ZC je limuzina čija se komercijalizacija očekuje 2026. godine, a karakterizira je sve ono uobičajeno za marku Lexus: elegantne proporcije, nisko težište i prostrana unutrašnjost. Model naziva LF-ZL je studija vrhunske limuzine koja bi trebala postati admiralska krstarica marke. Interijer u najboljoj japanskoj tradiciji nudi ono što u Lexusu zovu “provokativna jednostavnost”, naglašeno prirodnim materijalima poput bambusa.

Međutim, ono što je zaista fascinantno je digitalni inteligentni kokpit koji je revolucionaran te se - u biti - sastoji od dva mala dodirna digitalna zaslona veličine mobilnog telefona s obje strane upravljača gdje se sustavima kao što su režimi vožnje upravlja na lijevoj, a onima koji kontroliraju audio-sustav ili klimatizaciju na desnoj strani. Za korištenje aplikacija za zabavu i mobilnost koristi se veliki, ultraširoki monitor postavljen većim dijelom ispred suvozača. 

Svim funkcijama u automobilu upravljat će potpuno novi, unutar kompanije stvoreni operativni sistem imena Arena. On koristi AI te glasovno prepoznavanje kako bi trenutno odgovarao na komande te davao personalizirane, fleksibilne sugestije vozaču kada je to potrebno. Sistem uči prateći rutine vozača pa čak aktivira aplikacije i funkcije automatski, bez potrebe da ga se to traži. 

U smislu pogona, svi novi Lexusi imat će sustav naziva DIRECT4, već poznat iz hibrida RZ i RX, koji balansira okretni moment između prednje i stražnje osobine, zavisno o opterećenju svakog pojedinog kotača. Takav pogon osigurava optimalnu trakciju u svim uvjetima vožnje, linearno ubrzanje, bolje performanse u zavojima te ukupno veću stabilnost vozila. 

Ono što još nije poznato je kakvi će se elektromotori i baterije koristiti u ovim vozilima, ali je cilj da doseg po WLTP standardima bude oko 800 km, a punjenje baterije od 10 do 80% za otprilike 20 minuta. Na izbor manje zahtjevnim kupcima će biti i jeftinije baterije, ali lošijih performansi.