Musk: Testirajte moj potpuno autonomni sustav. Analitičar: Jesam, skoro sam se razbio

Foto: Shutterstock, EPA

Izvršni direktor Tesle Elon Musk kaže da bi svatko tko sumnja kakav će iskorak robotaksi predstavljati za kompaniju trebao testirati najnoviji Teslin autonomni automobil. Analitičar s Wall Streeta učinio je upravo to i rekao da se automobil zamalo razbio.

Iskustvo Williama Steina, analitičara iz tvrtke Truist Securities, nije jedinstveno; drugi su također prijavili probleme s Teslinom potpuno samostalnom vožnjom ili FSD-om. Ali Steinovo iskustvo otvara pitanja jesu li autonomna vožnja i robotaksi, na koje se Musk oslanja kad je u pitanju budućnost Tesle, tako blizu kao što on tvrdi, piše CNN. Musk tvrdi da je FSD sigurniji od ljudskog vozača te je Teslinu budućnost zacrtao u stvaranju flote robotaksija, koji prevoze putnike bez vozača za volanom.

"Potaknuo bih svakoga tko bolje razumije sustav da ga jednostavno isproba i pusti auto da ga vozi uokolo. Jednom kad ga ljudi počnu koristiti, skloni su nastaviti", rekao je Musk investitorima početkom srpnja nakon što je objavio razočaravajuće financijske rezultate u drugom tromjesečju. 

Niz problema

Ali bilo je problema kada je Stein nedavno isprobao poseban "demo način" koji je bio dostupan samo zaposlenicima Tesle tijekom demonstracijskih vožnji. Stein je napisao da je napravio niz nedopuštenih manevara dok je bio u FSD modu, uključujući promjenu trake na dijelu autoceste s punim bijelim linijama koje ukazuju da je promjena trake zabranjena.

"Osim toga, Model Y je ubrzao kroz raskrižje kad je automobil ispred nas samo djelomično skrenuo udesno. Moja brza intervencija bila je apsolutno potrebna kako bi se izbjegla sigurna nesreća. Bila je potrebna još jedna intervencija kada nam je policajac pokretima ruke signalizirao da se sklonimo kako bismo omogućili prolaz pogrebnoj povorci", piše Stein i dodaje: "Sustav nije ništa bolji, a vjerojatno je i lošiji nego kad sam ga testirao prošli put u travnju."
Međutim, nije sve bilo loše. Stein kaže da je bilo nekih poboljšanja u FSD-u od njegove prethodne probne vožnje.

"Ono što nas je stvarno impresioniralo je to kako se dobro automobil prilagodio izazovnim smetnjama poput nestajanja traka, velikih rupa i prometnih tokova koji bi zbunili čak i iskusne ljudske vozače. Novija verzija FSD-a bila je aktivnija u mijenjanju voznih traka, a mi smo smislili kako postaviti maksimalnu brzinu iznad 90 km/h. Vožnja se općenito činila prirodnijom od prethodne probne vožnje", napisao je Stein.

Odgođeno predstavljanje robotaksija

Musk tvrdi da bi planirana usluga robotaksija mogla upeterostručiti vrijednost Tesle zbog njihovog potencijala da samostalno zarađuju novac i da se koriste mnogo više sati u danu. Međutim, kompanija je odgodila predstavljanje usluge robotaksija koje je bilo planirano za početak kolovoza sve do 10. listopada kako bi se unijele neke važne promjene za koje Musk misli da bi poboljšale vozilo.

Kompanijsko izvješće o dobiti upozorava da početak usluge robotaksija ovisi o tehnološkom napretku i regulatornom odobrenju. I dok je Musk rekao kako je uvjeren da će to biti najkasnije sljedeće godine, priznao je kasnije da su njegova predviđanja o ovome bila pretjerano optimistična u prošlosti.

Sigurnosna regularna tijela dovela su u pitanje FSD i manje naprednu značajku pomoći vozaču "Autopilot" namijenjenu autocestama. U siječnju je Nacionalna uprava za sigurnost u prometu (NHTSA) naredila povlačenje svih 363.000 američkih vozila s tom značajkom. NHTSA ističe da je ta značajka dovela do nerazumnog rizika za sigurnost motornih vozila na temelju nedovoljnog poštivanja zakona o sigurnosti prometa.

U prosincu je NHTSA naredila povlačenje gotovo svih dva milijuna Teslinih vozila nakon dvogodišnje istrage o otprilike 1000 nesreća u kojima je ta značajka bila uključena. Rečeno je da Autopilot može vozačima dati lažni osjećaj sigurnosti i da se lako može zloupotrijebiti u određenim situacijama kada Teslina tehnologija ne može sigurno upravljati vožnjom.

NHTSA je ovog tjedna zahtijevala novo povlačenje 1.8 milijuna Teslinih vozila jer softver u automobilima nije detektirao stanje otvorene haube, što bi moglo uzrokovati otvaranje poklopca tijekom vožnje. Problem će biti riješen online ažuriranjem softvera.

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.