RAZVOJ prvog potpuno električnog Lotusa je u finalnoj fazi, na redu je provjera vozne dinamike.
Za razliku od nekih rivala, u Lotusu nisu previše tajnoviti, pa tako otkrivaju da Evija sada može suvereno voziti stazom i kad su sustavi pomoći ugašeni, a isključen je i torque vectoring. Priuštili su si ukupno tri prototipa, a onaj s brojem 2 je najopakiji. Uz kompletan električni pogon, ima poseban ovjes, karbonsku osnovu i vrlo moćne kočnice. U kabini su, pak, ugrađena proizvodna sjedala, kao i finalna izvedba središnje konzole. Aktivna je i hidraulika koja upravlja elementima aktivne aerodinamike.
>> VIDEO Jači i od C-Two: Najjači auto je izašao na cestu, ovako zvuči i vozi
Eviju smo već vidjeli na stazi, a sada je prve dojmove s javnosti podijelio Gavan Kershaw, Lotusov glavni testni vozač: ''Auto je sada u potpunosti gol, bez kontrole stabilnosti i torque-vectoringa. Tako provjeravamo osnove šasije kako bismo stvorili mehaničku prednost prije ostalih slojeva poput elektronike. To znači da znamo pročitati auto. To je Lotusov način – shvatiti osnove automobila od početka i koristiti baznu aerodinamiku, kinematiku ovjesa i geometriju kako bismo osjetili odziv vozila."
Podsjetimo, Evija na tržište dolazi iduće godine u nakladi od 130 primjeraka i s početnom cijenom od 1,7 milijuna GBP. I da, s 2000 KS maksimalne snage iz četiri elektromotora spremna je 100 km/h imati za manje od 3 sekunde, 300 km/h za 9 sekundi, a vozi do 322 km/h. Imat će baterije kapaciteta 70 kWh za doseg od 400 km, ali i mogućnost punjenja u 18 minuta zahvaljujući kompatibilnosti s punjačem snage 800 kW. Zvuči brutalno.
"U potpunosti sam se udomaćio u njoj (Evija), jako je vozna", komentirao je Kershaw iskustvo vožnje Evije i pritom objasnio da su provjeravali odziv upravljača pri različitim brzinama, kao i ponašanje vozila u naglim ubrzanjima.