SVOJEDOBNO najpopularniji globalni model i jedini kompakt koji je popularnošću mogao parirati Golfu je svakom novom generacijom bio bolji i uvjerljiviji na cesti, ali tržišni rezultat je iz godine u godinu blijedio.
Odluka je pala, Ford će ugasiti još jedno slavno ime. Nakon što je u travnju proizveden zadnji Mondeo, ista sudbina čeka i Focus. Aktualna generacija je ujedno i zadnja te će njome biti okončano razdoblje koje je počelo nakon umirovljenja prethodnika Escorta. Sad je vrijeme za novi korak, a on se piše s dvije riječi - crossover elektrifikacija.
A za umirovljenje Focusa saznalo se pomalo slučajno. Naime, Ford je potvrdio kako će zatvoriti tvornicu u Saarlouisu u Njemačkoj, koja je u borbi za elektrifikaciju izvukla deblji kraj. Njemački pogoni se gase, dok pobjednik duela, tvornica u Valenciji u Španjolskoj, dobiva ogromna ulaganja.
„U svom planskom ciklusu nemamo dodatni model koji bi išao u Saarlouis“, rekao je prvi čovjek europskog forda Stuart Rowley i najavio neke nove mogućnosti za njemačke pogone, pa i da se prodaju nekom drugom proizvođaču automobila.
Automotive News izvještava kako je u njemačkoj tvornici zaposleno 4600 radnika. Dio njih bit će prebačen u Köln, gdje će se proizvoditi električni model na VW-ovoj MEB platformi, a ostatak će vjerojatno dobiti otkaz. Otkazi prijete i pogonima u Španjolskoj, gdje sada radii 6000 djelatnika, i to na sklapanju modela Kuga, S-Max, Galaxy i transit Connect.
Vratimo li se još jednom na Focus, proizvodnja će biti obustavljena tijekom 2024. godine. Nema sumnje, Ford je još jednom pokazao da nije sentimentalan, već isključivo tvrtka vezana za ostvarenje profita.