UNAZAD nekoliko godina nisu poskupjeli samo automobili već je jednaki rast cijena zabilježilo i tržište rezervnih dijelova.
Na tržištu rezervnih dijelova profiliralo se nekoliko proizvođača koji, izgleda, imaju prešutan dogovor o nenapadanju. Umjesto zdrave konkurencije, čini se da se ovdje radi o naznakama monopola čije posljedice na svojoj koži osjete potrošači.
Naime, prema najnovijim podacima, rast cijena rezervnih dijelova je posljednjih godina bio čak i veći nego rast cijena automobila. Vjerovali ili ne, cijena dijelova je od 2013. godine porasla čak 44%, pokazuju podaci njemačkog udruženja osiguravatelja (GDV).
Pritom glavni igrači ni ne razmišljaju o stagnaciji cijena, a kamoli o njihovom snižavanju. Jeftinije alternative nemoguće je pronaći, pa su serviseri prisiljeni koristiti originalne dijelove.
Njemački Automobilwoche tako navodi podatke GDV-a po kojima cijena dijelova raste prosječno 6% godišnje, a nekih dijelova i više. Tako se navodi primjer prednje maske, koja je svake godine skuplja 9%. Tijekom posljednjih osam godina cijene dijelova su na njemačkom tržištu rasle oko 44%, dok je inflacija iznosila 13%. Automobilwoche navodi ekstreman primjer stražnjih svjetala koja su u osam godina poskupjela čak 67%.
Kao dodatnu potvrdu rasta cijena GIA navodi podatak da je cijena popravka oštećenja na automobilu s prosječnih 2400 eura u 2013. godini narasla na 3100 eura u 2020. godini.
U svakom slučaju, popravci automobila nisu nikad bili skuplji, a uzmemo li u obzir rast cijena goriva, postaje jasno kako trošak vlasništva automobila drastično raste.