ŠKODA Fabia će uskoro dobiti svoju četvrtu generaciju, a sada doznajemo neke nove detalje.
Nakon najavnog teasera iz Škode su odlučili s javnosti podijeliti i fotografije kamufliranog modela. Međutim, ono što se teško vidi je očekivani rast dimenzija. Upravo tako, Fabia je prešla granicu od četiri metra i dužinom stigla na čak 4107 mm. Uz tih novih desetak centimetara dužine, novi model će se u odnosu na prethodnika proširiti za pet centimetara dok će jedini pad zabilježiti visina, i to nekih 7 mm.
Konačno, onaj bitni plus donosi i razmak između osovina, a s 2564 mm nudi čak 10 cm više od prethodne generacije, ali više i od Golfa četvrte generacije. A kad smo kod modela koji je još donedavno bio auto snova na ovim prostorima, recimo i kako nova Fabia neće biti duža, ali će biti šira i viša.
Takav rast dimenzija postavlja popularni Škodin model na čelo cijelog koncerna, bar kad su dimenzije u pitanju. Više prostora u kabini je najmanje što možete očekivati, a dovoljan signal daje podatak kako je prtljažnik narastao 50 litara i sad mjeri 380 litara. Nema sumnje, Fabia ulazi na teritorij kompaktne klase.
Dobra je vijest da unatoč rastu dimenzija nije rasla masa automobila. U Škodi kažu kako su zadržali masu prethodnika, a istovremeno poboljšali aerodinamiku. Koeficijent otpora zraka je s 0.32 pao na 0.28, a dio zasluga ide na račun podesivog prednjeg usisnika u odbojniku.
Najbolja vijest je ipak povratak četiri-cilindarskog motora. Dizelaša i dalje nema, ali zato sada top izvedbu čini 1.5 TSI sa 150 KS i 250 Nm, a dostupan je isključivo s DSG mjenjačem. Za sve ostale u ponudi ostaju 1.0 trocilindraši, atmosferci sa 65 i 80 KS, te turbaci s 95 i 110 KS.
U škodi su najavili i sazrijevanje u pogledu opreme. Digitalni kokpit, devet zračnih jastuka i LED svjetla postaju dio ponude, baš kao i dodaci poput većeg spremnika goriva (50 l). A na popisu su i Simple Clever rješenja poput sklopivog spremišta u gepeku, pomičnog držača čaša i višefunkcionalnog sjenila panoramskog krova. Ukupno se govori o 43 korisna dodatka među kojima je i USB-C konektor u unutarnjem retrovizoru za pogon kamere.
I na kraju recimo kako je premijera Fabije zakazana za ovu godinu, dok ćemo na Combi izvedbu pričekati još nekih godinu dana.